Angle down Atgal

Žie­di­nis ko­pūs­tas – svei­kai mitybai

Žie­mą no­rė­jo­si val­gy­ti rie­biau ir so­čiau,  o pa­va­sa­rį ver­tė­tų pa­ska­nau­ti žie­di­nių ko­pūs­tų, ži­no­mų ka­la­fio­rų pa­va­di­ni­mu. Ši nau­din­ga dar­žo­vė pra­tur­ti­na pa­tie­ka­lus ma­lo­niais sko­niais ir su­tei­kia or­ga­niz­mui mais­tin­gų­jų me­džia­gų.
 

Kalafiorai yra viena iš seniausių žinomų Viduržemio jūros regiono daržovių. Jie buvo be galo mėgstami Italijos bei Kipro gyventojų, vėliau paplito ir Rytuose, pradedant nuo senovės Egipto bei Persijos žemių.

Nors mūsų akims labiausiai pažįstamas baltos spalvos žiedinis kopūstas, jų būna net keturių spalvų: tradicinis baltasis, oranžinis, violetinis ir žalias. Šis kopūstų šeimos augalas turi daugybę naudingųjų medžiagų, tokių kaip kalis, magnis, C, K bei B grupės vitaminai. 100 g žiedinių kopūstų per dieną gali suteikti beveik visą organizmui reikalingą dienos vitamino C dozę. Be vitaminų ir mineralų, daržovė gausi maistinių skaidulų, kurias organizmas lengvai ir greitai pasisavina. Be to, 100 g žiedinių kopūstų tėra vos 25 kalorijos.

Žiediniuose kopūstuose esantys fermentai slopina žalingą laisvųjų radikalų poveikį. Taip pat daržovėje gausu aminorūgščių, kurios teigiamai veikia mūsų nuotaiką bei miego kokybę. Nors tai dar ne visai įprasta, naudingosios žiedinių kopūstų medžiagos pasisavinamos greičiau, jei daržovė valgoma žalia.

Žali, susmulkinti žiediniai kopūstai traškumo pridės įvairiausioms salotoms. Jeigu norite pasigaminti lengvą garnyrą – supjaustytą kalafiorą pašlakstykite alyvuogių aliejumi, mėgstamais prieskoniais ir 10–15 minučių pakepkite orkaitėje. Vėliau galite ant jų užberti tarkuoto sūrio arba paskrudintų kedro riešutų.

Dar vienas puikus būdas panaudoti kalafiorą – juo pagardinti bulvių košę arba pasigaminti žiedinių kopūstų piurė. Tereikia kalafiorus išvirti vandenyje arba iškepti orkaitėje, pagardinti grietinėle, druska, pipirais, sviestu ir viską sutrinti iki kreminės masės.

Žiedinių kopūstų griežinėliai

Jums reikės:

  • 2 nedidelių žiedinių kopūstų
  • 1 česnako skiltelės
  • 1 rozmarino šakelės
  • 300 ml grietinės
  • 60 ml alyvuogių aliejaus
  • Žiupsnelio druskos, pipirų

Gaminame:

Įkaitinkite orkaitę iki 200 laipsnių. Žiedinius kopūstus nuplikykite – užpilkite verdančiu vandeniu, palaikykite apie 5 minutes ir nupilkite.

Kai kopūstai atvės, supjaustykite juos 2 cm storio griežinėliais. Keptuvėje įkaitinkite alyvuogių aliejų ir apkepkite griežinėlius iš vienos pusės. Kepimo skardą išklokite vandens nepraleidžiančiu (pergamentiniu) popieriumi, išdėliokite apkeptus žiedinių kopūstų griežinėlius, apibarstykite juos druska, pipirais bei susmulkintu rozmarinu ir apšlakstykite alyvuogių aliejumi.

Skardą dėkite į įkaitintą orkaitę ir kepkite 5–10 minučių. Grietinę sumaišykite su smulkintu česnaku ir pagardinkite druska. Prieš patiekdami, keptus žiedinių kopūstų griežinėlius užliekite grietinės padažu.

Skanaus.

Parengta pagal pranešimą spaudai

 

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite