Angle down Atgal

Šilalėje D. Poškos gatvė sulaukė remonto darbų

Uždaryta Šilalės D. Poškos gatvės atkarpa nuo Kovo 11-osios iki J. Basanavičiaus gatvės, ardomas asfaltas ir šaligatviai. Prasidėjo ilgai laukta rekonstrukcija. Bus pakeistas gatvės apšvietimas, asfalto danga, šaligatviai, įrengta lietaus kanalizacija, o prie lopšelio darželio „Žiogelis“ – nauja automobilių stovėjimo aikštelė.

Prasidėję darbai – tai D. Poškos ir Kovo 11-osios gatvių rekonstrukcijos projekto pirmasis etapas. Jo apskaičiuota vertė buvo 880 tūkstančių eurų, bet UAB „Kvėdarsta“ pasiūlė darbus atlikti už 633,5 tūkstančio eurų ir laimėjo viešąjį konkursą. Asfalto danga ir šaligatviai keičiami valstybės biudžeto, lietaus kanalizacija, naujas apšvietimas ir automobilių stovėjimo aikštelė – iš rajono biudžeto lėšų. Pagal rangos darbų sutartį „Kvėdarsta“ yra įsipareigojusi pirmojo etapo darbus atlikti per dvejus metus.

Yra apskaičiuota, kad bendra abiejų gatvių rekonstrukcijos projekto vertė gali siekti 2 milijonus 392 tūkstančius eurų, bet per viešąjį konkursą ši suma gali dar sumažėti. Kiek ilgai truks visa rekonstrukcija, priklausys nuo to, kiek pinigų skirs Automobilių kelių direkcija ir kiek jų galės skirti Šilalės rajono savivaldybė.

Buvo laukiama, kad gatvių rekonstrukcija prasidės pernai. Kodėl tai neįvyko?

- Taip, buvo tokių vilčių, o naujosios kadencijos rajono Taryba tam reikalui buvo skyrusi 320 tūkstančių eurų, - sako Šilalės rajono savivaldybės mero pavaduotojas Tadas Bartkus. - Deja, netrukus paaiškėjo, kad iš savo pirmtakų paveldėjome nesutvarkytą projektą. Jis nupirktas dar užpernai, bet pernai senoji valdžia jį nusprendė papildyti automobilių stovėjimo aikštele prie „Žiogelio“. Tai buvo metų pradžioje, o gegužės 24 dieną Automobilių kelių direkcija pareikalavo atskiro projekto nuovažai į regioninį Tauragės–Mažeikių kelią, į kur įsiremia D. Poškos gatvė. Liepos 22 dieną pasirašyta papildoma techninio projekto koregavimo sutartis. Tada paaiškėjo, kad esame paveldėję dar didesnį chaosą, negu atrodė iš pradžių. Pasirodo, dalis nuovažos, keli jos metrai, įeina į regioninio kelio ribas, o tai jau ne savivaldybės, tai Automobilių kelių direkcijos valdos. Kreipėmės į Direkciją dėl bendradarbiavimo sutarties, kuri pasirašyta lapkričio 15 dieną. Tą pačią dieną gautas statybos leidimas, o lapkričio 22 dieną baigtas projektavimas. Ir tik po to galėjome rengti rangos darbų viešąjį konkursą.

Lapkričio pabaigoje?.. Kodėl nebuvo galima rangos darbų konkurso rengti anksčiau, perkant kartu ir projektavimą?

- Taip, anksčiau būdavo galima rangos darbus pirkti kartu su projektavimu, bet pernai birželio mėnesį buvo pakeistas Viešųjų pirkimų įstatymas, rangos ir projektavimo darbus atskiriami į dvi procedūras. Dabar nuperkamas projektas ir tik po jo ekspertizės skelbiamas rangos darbų konkursas. Taip ir atėjo lapkritis. Todėl negalėčiau sakyti, kad rekonstrukcijos darbai užstrigo ir liko nepanaudoti jai skirti pinigai tik dėl ankstesnės valdžios kaltės. Tai lėmė ir netikėtai metų viduryje pasikeitęs Viešųjų pirkimų įstatymas. Dėl tokio pasikeitimo nukentėjo darbai ne tik pas mus, bet ir kitose savivaldybėse, kur liko nepanaudota dar daugiau pinigų. Visoje Lietuvoje liko nepanaudota 41,5 procento, Šilalės rajone – 30 procentų kelių plėtrai skirtų lėšų. Sakyčiau, mes dar palyginti ne taip prastai prasisukome, - sako T. Bartkus.

Abejų gatvių gyventojai dėl rekonstrukcijos darbų turės tam tikrų nepatogumų, bet vicemero nuomone, yra dėl ko.

Šilalės rajono savivaldybės inf.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite