Angle down Atgal

Savivaldybės ugniagesių darbo sąlygos keičiasi į gera

Nuo balandžio 6 dienos Šilavoto komandos ugniagesiai gesinti gaisrų, kitų nelaimių atvejais skubės naujai įsigytu gaisriniu automobiliu „Mercedes-Benz 1222 AF“. Automobilis nėra naujas, pagamintas 1989 metais, tačiau techniškai tvarkingas ir manevringesnis nei prieš jį naudotas „ZIL-as“. Šią savaitę buvo surengti mokymai, kurių metu automobilis išbandytas.

Prienų rajono savivaldybės priešgaisrinės tarnybos viršininkas Jonas Kvietkauskas vardina naujo pirkinio pranašumus: automobilio rida siekia 25000 km, jis gali vežti 2,5 t vandens, yra didesnio pravažumo, varomas keturiais ratais, todėl ugniagesiai juo pasieks ir atokesniuose kaimuose esančias sodybas.
Tai antrasis Priešgaisrinės tarnybos automobilis, įsigytas atnaujinant technikos parką. Pernai Veiverių ugniagesių komanda buvo aprūpinta nenauju, tačiau gerai prižiūrėtu ir panašių techninių charakteristikų automobiliu „IVECO Magirus“. O atitarnavęs savo laiką, atsargos atvejais naudotas senasis „GAZ-53“ buvo užkeltas ant pakylos ir tapo savotišku paminklu ilgą laiką apgailėtinomis sąlygomis dirbusiems savivaldybės ugniagesiams.
Rajone veikia šešios Savivaldybės priešgaisrinės tarnybos ugniagesių komandos, visose naudojami gaisriniai automobiliai yra pagaminti dar praeito amžiaus aštuntame – devintame dešimtmetyje. Priešgaisrinės tarnybos viršininkas J.Kvietkauskas užsibrėžęs pakeisti senuosius automobilius naujesniais, tačiau dėl lėšų trūkumo tam prireiks kelerių metų.
„Pirmiausia atnaujinome automobilį Veiverių komandoje. Šioje zonoje, kur gaunama daugiausia iškvietimų, ugniagesiai neturėjo nė vieno didesnio pravažumo, varomo dviem tiltais automobilio. Šilavoto komandos naudotas automobilis buvo itin prastos būklės, neremontuotinas, su seniausiu rajone antstatu, nesandaria cisterna. Automobilis nepraėjo techninės apžiūros, todėl nusprendėme įsigyti naujesnį. Artimiausioje perspektyvoje esame numatę pakeisti ir Pakuonio ugniagesių naudojamą 1975 metų gamybos „ZIL 130“, – teigė J.Kvietkauskas.
Pasak viršininko, tarnybos materialinės-techninės bazės atnaujinimas priklauso nuo finansavimo, kuris nepatenkina visų poreikių, valstybės deleguotų lėšų vos pakanka darbuotojų atlyginimams. Naujo automobilio, kurio kaina apie 130–150 tūkst. eurų, tarnyba neįstengtų įsigyti, todėl buvo perkami naudoti, kainavę per 20 tūkst. eurų, šioms reikmėms lėšų skyrė Prienų rajono savivaldybė. Jonas Kvietkauskas atviras: be Savivaldybės finansinės paramos tarnyba negalėtų nei atnaujinti technikos parko, nei pagerinti darbo ir buitinių sąlygų ugniagesiams.
Daugelį metų ugniagesiai dirbo ir ilsėjosi prastomis sąlygomis, neturėjo patogumų, naudojosi lauko tualetais. Todėl naujasis Prienų rajono savivaldybės priešgaisrinės tarnybos viršininkas J.Kvietkauskas deda pastangas, kad kiekvienos komandos patalpos būtų suremontuotos, jose būtų įrengti dušai, kiti sanitariniai mazgai.
2019 metais suremontuotas Veiverių ugniagesių komandos pastato stogas, viduje jau įrengtas tualetas ir dušas. Atliktas remontas ir Balbieriškio bei Stakliškių ugniagesių komandų patalpose, įrengti patogumai, sumontuoti nuotekų valymo įrenginiai. Artimiausiu metu ketinama pradėti remonto darbus patalpose, kuriomis naudojasi Jiezno ugniagesiai, jiems bus sudarytos sąlygos nusiprausti, bus įrengtas tualetas.
Taigi, anot J.Kvietkausko, reikalingi pokyčiai priešgaisrinėje tarnyboje jau skinasi kelią. 21 amžius neįsivaizduojamas be internetinio ryšio, todėl visų komandų patalpose įrengti interneto prieigos taškai, pastatyti kompiuteriai. Perkamos uniformos, dujokaukės.
Priešgaisrinės tarnybos komandų parengtis profesionaliai gesinti gaisrus ir atlikti kitus gelbėjimo darbus priklauso ne tik nuo turimos technikos bei įrangos, bet ir nuo tinkamos infrastruktūros. „Gaisrinės automobiliai talpina po 2,5 tonos vandens, tai nėra didelis kiekis gaisrų atveju, bet pakankamas pradėti gesinimo darbus, kol atvyks pastiprinimas. Labai svarbu, kad šalia būtų vandens telkinių, iš kurių būtų galima pumpuoti vandenį. Jeigu šeimininkai nėra išsikasę tvenkinių arba jie išdžiūvę, tuomet gaisro metu tenka važiuoti vandens net už kelių kilometrų, o gelbstint žmonių turtą laikas yra labai svarbus,“ – akcentavo J.Kvietkauskas. Prieš kurį laiką jis kartu su seniūnais apžiūrėjo seniūnijose esančius priešgaisrinius vandens telkinius, patikrino privažiavimus prie jų ir aptarė darbus, kurie pagerintų jų būklę. Visgi, anot jo, ir tvenkinių valymo darbams, ir kelių remontui reikia lėšų.
J.Kvietkauskas mano, kad dabartinis komandų išsidėstymas po visą rajoną yra optimalus, todėl savivaldybės ugniagesiai į gaisro ar įvykio vietą kaimo vietovėse atvyksta greičiau nei per nustatytas 18 minučių ir pirmieji pradeda gelbėjimo darbus. O tai atitinka standarto reikalavimus. Visgi, Prienų priešgaisrinės tarnybos viršininkas pripažįsta, kad dėl nepakankamo finansavimo ne visuomet gali užtikrinti, kad pamainose budėtų ir į gaisrus vyktų po du ugniagesius. Komandose dirba po aštuonis ugniagesius ir vieną skyrininką. Kiekvieną mėnesį kuris nors darbuotojas atostogauja, serga, negali dirbti dėl kitų priežasčių. Norint pavaduoti nesančius, tarnyboje reikėtų įsteigti bent tris papildomus etatus. Savivaldybės ugniagesių atlyginimai nėra dideli, todėl šis pavojingas gyvybei darbas tarp jaunimo nėra patrauklus.
Jonas Kvietkauskas taip pat apgailestavo, kad dėl karantino ribojimų teko pristabdyti prevencinį darbą, tarnybos savanoriai negali lankytis pas gyventojus ir tikrinti, kaip jie laikosi priešgaisrinės saugos reikalavimų.
Dalė Lazauskienė

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite