Angle down Atgal

Rusų žurnalistinių tyrimų tinklapis „The Insider“ įtrauktas į „užsienio agentų“ sąrašą

Rusija penktadienį prie „užsienio agentų“ priskyrė nepriklausomą žiniasklaidos priemonę ir pagrindinę žurnalistinių tyrimų tinklalapio „Bellingcat“ partnerę „The Insider“, kurios redakcija įsikūrusi Rygoje.

„The Insider“ kartu su „Bellingcat“ tyrė kalinamo Kremliaus kritiko Aleksejaus Navalno apnuodijimą ir mėginimą Anglijos Solsberio mieste 2018 metais nunuodyti buvusį rusų dvigubą agentą Sergejų Skripalį.

Penktadienį Rusijos teisingumo ministerija įtraukė „The Insider“ į žiniasklaidos organizacijų, „vykdančių užsienio agento funkcijas“, sąrašą.

Tokie subjektai privalo atskleisti savo finansavimo šaltinius ir atitinkamai žymėti skelbiamą medžiagą; priešingu atveju jiems gali grėsti baudos.

Be to, šis statusas atgraso reklamuotojus, o stigmatizuojamiems reporteriams sunku atlikti savo darbą.

2013-aisiais 37 metų žurnalisto ir aktyvisto Romano Dobrochotovo įkurtas „The Insider“ specializuojasi faktų tikrinimo ir tiriamosios žurnalistikos srityse.

Šio leidinio redakcija yra įsikūrusi Rygoje.

Remiantis „The Insider“ tinklapiu, svarbus jo finansavimo šaltinis yra aukojamos lėšos.

Savo pareiškime grupė nurodė, kad ir toliau publikuos medžiagą.

„Toliau informuosime savo skaitytojus apie visuomenei svarbią informaciją visavertiškai ir be cenzūros, laikydamiesi Latvijos įstatymų ir sveiko proto“, – pažymima pareiškime.

Apie penktadienį Teisingumo ministerijos priimtą sprendimą paskelbta, Rusijai neseniai uždraudus ar į užsienio agentų sąrašą įtraukus dar kelias nepriklausomas žiniasklaidos organizacijas.

Praėjusią savaitę tyrimų leidinys „Projekt“ buvo paskelbtas „nepageidaujama organizacija“ – taigi, jo veikla Rusijoje buvo faktiškai uždrausta, nes neužsidarius grėstų baudos ar laisvės atėmimas.

Keli „Projekt“ žurnalistai, įskaitant vyriausiąjį redaktorių Romaną Badaniną, buvo pripažinti „užsienio agentais“.

Penktadienį į šį „juodąjį“ sąrašą buvo įtraukti dar penki žurnalistai, įskaitant dirbusius „Projekt“.

Dvi kitos gerbiamos nepriklausomos žiniasklaidos priemonės – „VTimes“ ir „Meduza“ – šiemet irgi buvo priskirtos prie užsienio agentų.

Nors Latvijoje įsikūrusi „Meduza“ tebeveikia, pradėjusi sutelktinio finansavimo kampaniją, „VTimes“ paskelbė užsidaranti, kad apsaugotų savo darbuotojus nuo baudžiamojo persekiojimo.
BNS

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite