Angle down Atgal

Pažeidžiamų asmenų integracijai į darbo rinką – komunikacijos kampanija

Siekiant didinti neįgaliųjų ir kitų socialinę atskirtį patiriančių asmenų integravimą į darbo rinką, šalyje bus vykdoma komunikacijos kampanija darbdaviams ir visuomenei.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM) šią savaitę pasirašė beveik 220 tūkst. eurų (su PVM) sutartį su agentūra „Fabula ir partneriai“ įgyvendinti kampaniją „Lygink rūbus, o ne žmones“. Bus kuriami vaizdo klipai, įgyvendinamos įvairios iniciatyvos. 

„Kampanija siekiame visuomenės ir darbdavių nuostatų pokyčių, tai yra, skatinti suvokimą, kad svarbiausia yra darbuotojo kvalifikacija ir kompetencija, o ne neįgalumas ar asmeninė praeitis“, – komentare BNS teigia ministerija. 

Spalio 1 dienos duomenimis, Užimtumo tarnyboje bedarbiais registruota 195,2 tūkst. darbo neturinčių asmenų.

„Užimtumo tarnybos statistika rodo, kad daugiausia dėmesio būtina skirti neįgaliųjų integracijai darbo rinkoje. Iš visų registruotų bedarbių – 14410 neįgaliųjų, kuriems keičiant darbdavių nuostatas padedama integruotis atviroje darbo rinkoje“, – komentuoja SADM. 

Anot jos, kitos pažeidžiamos visuomenės grupės, kurių atstovai registravosi Užimtumo tarnyboje: 182 asmenys grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip pusmetis, taip pat 73 asmenys, kuriems suteiktas pabėgėlio statusas arba asmenys su suteikta papildoma ar laikinąja apsauga.

Taip pat yra registravosi ir penki nuo psichoaktyviųjų medžiagų priklausomi asmenys, kurie yra pabaigę psichologinės socialinės reabilitacijos programą.

Ministerija pažymi, kad prieš dvejus metus „Spinter tyrimų“ atlikta apklausa parodė, jog tik vienas iš keturių asmenų noriai sutiktų dirbti su kolega iš atskirtį patiriančios grupės (vos 24 proc. reaguotų teigiamai). Tyrimo metu apklausta 1012 respondentų.

2020 metais viešosios nuomonės tyrimas parodė, kad su teiginiu, jog svarbiausia yra darbuotojo kvalifikacija ir kompetencijos, o ne asmeninė patirtis, sutiko 64 proc. darbdavių. 

„Toks požiūris apsunkina ne tik šių asmenų grįžimą į darbo rinką, tačiau ir integraciją į visuomenę“, – argumentuoja ministerija. 

2019 metais jau vyko iniciatyva tuo pačiu pavadinimu (ją įgyvendino „Idea Prima“ ir ji truko 10 mėnesių), tačiau problema, pasak ministerijos, vis dar yra opi ir aktuali, tad suplanuota ši antroji kampanija kaip pirmosios tęsinys ir plėtra.

Centriniame viešųjų pirkimų portale skelbiama, kad šįkart konkurse dalyvavo bendrovės „Berta And“, „Dix LT“, mažoji bendrija „Pagauk“. „Fabula ir partneriai“ pasirinkta kaip pateikusi ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą. Sutarties vertė išdalijama per 24 mėnesius, bet apima trejus metus. 

BNS

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite