Angle down Atgal

Pandemija išryškino iki šiol egzistavusias švietimo problemas ir paveikė mokymo kokybę

Pandemijos laikotarpis ne tik padidino ir prieš tai egzistavusias švietimo problemas, bet dar ir pasunkino moksleivių mokymosi procesą bei mokymo kokybę. Lietuvos moksleivių sąjungos (LMS) prezidentė Sara Aškinytė tikina, kad pandemija tikrai turės įtakos mokinių pasiekimų rezultatams.

„Sulaukiame daug pastebėjimų ir blogųjų pavyzdžių, kai nuotolinis mokymasis netenkina lūkesčių, vyksta nesėkmingai. Tai žinoma atsilieps moksleivių pasiekimams, bet tokia problema, kaip egzaminų rezultatai, kur kas gilesnė, o nuotolinis mokymasis tik išryškina tai“, - teigė S. Aškinytė.

Moksleivių sąjungos atstovė tikina, kad kiekviena mokykla gan savitai tvarkosi su kylančiais iššūkiais bei priduria, jog yra ne tik blogų bet ir gerų pavyzdžių, kur mokymasis vyksta tvarkingai ir be didelių nesklandumų. S. Aškinytės manymu šiuo metu labiausiai koncentruotis reiktų į vaikų psichologinę būseną.

„Svarbu atkreipti dėmesį, kad karantinas išryškina socialumo problemą, labai svarbu atsižvelgti į moksleivių emocinę būseną ir aplinką“, - sakė LMS prezidentė.

Ateityje bus lengviau

„Žinoma, nuotolinis mokymasis atneša itin daug iššūkių. Pasidžiaugti galima tuo, kad priverstinai greičiau skaitmenizuojamės, galima tikėtis, kad dėl to bus lengviau ateityje. Tinkamai išnaudojus nuotolinio mokymosi galimybes galima pasiekti stulbinančiai gerų rezultatų, išspręsti daug problemų. Tačiau ne visur ir ne visada pavyksta sistemingai pereiti iš kontaktinio ugdymo į nuotolinį“, - tikino S. Aškinytė.

Ne tik universitetai susiduria su nusirašinėjimo problema, LMS prezidentės teigimu šią klaidą daro ir mokiniai, tai jos manymu gali turėti skaudžių pasekmių ne tik švietimo sistemai, tačiau ir pačiam moksleiviui.

„Lietuvos moksleivių sąjunga taip pat pastebi, kad moksleiviai labai išradingai atranda būdų, kaip nusirašinėti, sukčiauti. Šioje vietoje svarbu ugdyti moksleivių sąmoningumą, ir vėlgi tai tik išryškina iki šiol egzistavusią problemą. Ypač šioje vietoje turėtų būti sąmoningi abiturientai, kurie turės laikyti valstybinius brandos egzaminus, kitu atveju sukčiavimas gali turėti tikrai skaudžių pasekmių“, - nuogąstavo Moksleivių sąjungos atstovė.

Freepik.com nuotr.
Freepik.com nuotr.

Egzaminų rezultatų prastėjimas

Kiekvienais metais po egzaminų rezultatų paskelbimų yra pastebimas abiturientų rezultatų blogėjimas. Šių metų matematikos egzamino rezultatai sukėlė šoką ne tik švietimo sistemai, tačiau ir visai visuomenei, kuomet jį išlaikė 67,61 proc. mokinių. Prasidėjusi pandemija ir nuotolinis mokymas kelia dar didesnę riziką, kad rezultatai tik blogės.

„Epidemiologinė situacija aštrėja, todėl akivaizdu, kad brandos egzaminų klausimas bus keliamas vis dažniau. Gaunama ir tėvų laiškų, besibaiminančių dėl vaikų, kurie antrus metus mokosi nuotoliniu būdu ir dėl to patiria nerimą dėl būsimų egzaminų rezultatų“, - Alfa.lt teigė Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) direktorės pavaduotoja Asta Ranonytė.

NŠA teigė, kad koronavirusas ir pandeminė situacija gali ir turi lemti brandos egzaminų užduočių kaitą.

„Nacionalinė švietimo agentūra, atlikusi analizes ir vertinimus, informaciją perdavė Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai, kurios sprendimas ir žodis dėl to, kaip atrodys 2021 m. brandos egzaminai bus lemiamas“, - sakė A. Ranonytė.

Eltos nuotr.
Eltos nuotr.

Norinčiam mokytis kliūčių nėra

Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti (LAMA BPO) prezidentas Pranas Žiliukas mano, kad pandeminė situacija neturėtų labai smarkiai paveikti mokinių rezultatų.

„Asmeninę nuomonę seniai turiu, kad norinčiam mokytis nėra jokių kliūčių. Šių metų priėmimas jokių radikalių išsilavinimo kokybės pokyčių neparodė, kalbu tik apie abiturientus. Ko gera, sudėtingesnė problema yra socialiniai pokyčiai“, - tikino LAMA BPO prezidentas.

Alfa.lt

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite