Sniegas pirmadienį sutrikdė eismą. Kelių policijos nuotr.
Angle down Atgal

Net ir iškritus sniegui vairuotojai padangomis neskuba rūpintis

Dar sekmadienį prognozuotas stiprus sniegas bei pūga pirmadienį nuo pat ryto sukėlė netikėtumų kai kuriems vairuotojams. Šiaulių regione dirbantys pareigūnai sako, kad fiksavo nuo kelio nuvažiavusius automobilius. Nemaža dalis vairuotojų, panašu, ne tik nepasirinko saugaus greičio, bet ir tinkamų padangų. Kai kuriems buvo iššūkis užvažiuoti į statesnes įkalnes, tačiau problemų vairuotojai nemato – kalti kelininkai.

Pietinis ciklonas

Lapkričio pabaigoje pietinis ciklonas užvers mūsų kraštą sniegu. Tokią prognozę sinoptikai pateikė dar sekmadienį. Lapkričio 29-os dieną krituliai, daugiausia sniegas. Daug kur snigs smarkiai, vietomis labai smarkiai. Kai kur bus šlapio sniego apdraba, plikledis, skelbiama LHMT tinklalapyje.

Pustys, vakariniuose rajonuose vietomis kils silpna pūga. Vėjas šiaurės, 7–12 m/s, antroje dienos pusėje Vakarų Lietuvoje kai kur gūsiai 15 m/s. Temperatūra nuo 1 laipsnio šalčio iki 3 šilumos. Po vidurdienio pradės šalti, nuo pat ryto meteorologų informaciją kartojo orų pranešėjai.

Nuvažiavo nuo kelio

Bet net ir tokios prognozės neišgąsdino vairuotojų Šiaulių regione. Kaip informavo Šiaulių apskrities policijos atstovė Gailutė Smagriūnienė, nuo 6 val. iki pietų visoje apskrityje policija fiksavo 4 eismo įvykius. Įprastai policija kviečiama esant sužalotiems asmenims arba nesutinkant dėl įvykio kaltininko.

„Taip, čia tik registruoti. O techninių kiek, kur nekviečia policijos žmonės. Racija apie nulėkusius nuo kelio netyla visą dieną“, – portalui „Etaplius“ antroje dienos pusėje sakė Šiaulių kelių policijos vyresnioji inspektorė Kristina Strelcovienė.

„Šiandien apskrityje registruota 13 eismo įvykių dėl slidžios kelio dangos“, – darbo dienos pabaigoje patikslino pareigūnė.

Eismo sąlygos – sudėtingos

„Kelias link Aukštelkės – tragedija. Kemšasi eismas. Greitis daugiausia 60. Nevalyta, barstė lyg tik apie pietus. Kur remontai, visiškai sudėtinga pravažiuoti“, – portalui „Etaplius“ komentavo šiauliečiai.

K. Strelcovienė su kolegomis šiandien patruliavo Joniškyje, pasidalino nuotrauka – prie Joniškio miesto ribos griovyje smarkiai apdaužytas automobilis.

„Padangos arba plikos, arba vasarinės“, – teigė K. Strelcovienė.

Padangos – paskutinėje vietoje

Ir iš tiesų, panašu, kad didelė dalis vairuotojų vis dar neįvertina ne tik saugaus greičio, bet ir būtinybės padangoms. Pirmadienio rytą ne vienam automobiliui sunkiai sekėsi užkilti senuoju viaduku ar kitomis įkalnėmis. Tačiau vairuotojus vienijančioje grupėje komentatoriai nematė problemos.

„Baimė užvaldė. Sulėtėjom, tuoj nutirps poryt viskas, ir bus kaip užpernai visą žiemą, pliusinė temperatūra. Taip kad neskubėkim š*** į kelnes visi. Gero kelio visiems“, – komentavo vienas vairuotojas, panašių komentarų buvo ne vienas, taip pat daug patiktukų tokiems komentarams.

„Jeigu automobilis jau net į viaduką neįvažiuoja – laikas susimąstyti apie naujas padangas. Tai akivaizdus rodiklis“, – vaizdo įrašą komentavo Veiklos organizavimo ir prevencijos poskyryje dirbanti K. Strelcovienė.

Kiti vairuotojus ruošiantys specialistai buvo nuosaikesni.

„Kokios padangos bebūtų sumontuotos, vairuotojas privalo pasirūpinti automobilio technine būkle ir būti pasiruošęs bet kokioms eismo sąlygoms. Neskubėčiau teisti vairuotojo, nes sustojimas bei pajudėjimas iš vietos buvo į įkalnę ir kitokio varianto, galbūt negalėjo būti“, – portalui „Etaplius“ teigė Šiaulių darbo rinkos ir mokymo centro Vairuotojų skyriaus l. e. p. vadovas Linas Radžius.

Vairuotojų sąmoningumas

„Kaip bebūtų, vairuotojams nereikėtų važinėti su padangomis, kurių protektoriaus gylis 3 mm, o jau pasiekus 4 mm ribą, pradėti galvoti apie naujų padangų pirkimą. Paskaičiuota, kad naujos padangos su 8 mm protektoriaus gylio padanga važiuojant 125 km/val. greičiu su keliu sukimba apie 47 proc., tai nusidėvėjus iki 4 mm sukibimas sumažėja iki 11 proc. Taip pat, vairuotojams patariama nenaudoti padangų, kurios yra senesnės nei 10 metų. Tai lūžio taškas, kai padanga pradeda prarasti numatytas padangos technines charakteristikas“, – teigė L. Radžius.

Pasak K. Strelcovienės, saugų eismą lemia ne tik padangų protektorių gylis, bet ir padangų amžius, gumos mišinys. Labiausiai reikia vairuotojų sąmoningumo, tinkamai įvertinti eismo sąlygas.

„Reikia įvertinti meteorologines sąlygas, paros metą, vairavimo įgūdžius. Laikytis saugaus atstumo bei važiuoti ne tik kad neviršijant leistino maksimalaus greičio, bet individualiai įvertinant situaciją. Neskubėti, išvažiuoti anksčiau. Įvykus eismo įvykiui, jeigu padangos vasarinės žiemos sezono metu – draudimas negalioja. Nustačius tokį vairuotoją kelyje – anuliuojama TA, skiriama piniginė bauda“, – komentavo pareigūnė.

Valo prioritetine tvarka

Įpusėjus pirmadieniui, kai keliuose sniego buvo priversta jau pakankamai, Šiaulių gatves prižiūrintys „Ecoservice projektai“ išplatino pranešimą žiniasklaidai, kuriame rašė, kad įmonės komanda budi pasiruošusi darbui. Darbuotojai ne tik nuolat seka prognozes, tačiau stebi ir realias orų sąlygas – gatvės ir šaligatviai Šiauliuose valomi pagal iš anksto nustatytus prioritetus, rašoma pranešime.

Kelininkai prognozuoja, kad žiema bus panaši kaip ir praėjusiais metais – šalta. Šiauliuose prižiūrima apie 200 km važiuojamosios dalis ir daugiau nei 350 km šaligatvių. Bendrovė žiemai paruošusi 2700 tonų druskos ir specialių mišinių, skirtų kelių ir šaligatvių barstymui. Bendrovės direktorius pranešime pažymi, kad itin svarbu pradėti barstyti dar prieš pradedant snigti ir šalti, nes tai užkerta kelią ledo susiformavimui ir išlaiko sniegą ištižusį, o tai palengvina jo valymą snygiui nurimus.

Budi komandos

Kelių priežiūrai paskirta apie pusė šimto darbuotojų, kurie dirba komandomis, galinčiomis dirbti visą parą. Gatvės mieste suskirstyta prioritetais pagal eismo intensyvumą. Pirmiausia nuvalomos svarbiausios gatvės, kuriose eismas intensyviausias – tai Architektų g., Pramonės g., Serbentų g., Tilžės g. ir Žemaitės g.

Taip pat svarbu skubiai pasirūpinti tais ruožais, kurie yra pavojingiausi vairuotojams – įkalnėmis ir nuokalnėmis, tiltais, viadukais, rašoma pranešime. Tik po to valomos gatvės, kuriose eismas nėra labai intensyvus, taip pat žvyrkeliai ir neasfaltuoti keliai, kurie valomi vėliausiai, jau pasibaigus snygiui.

Kelininkai taip pat atkreipia dėmesį, kad ir patys gyventojai turėtų pasirūpinti savo kelionės saugumu. Įprastai kelius prižiūrinčios komandos darbus pradeda 2–3 val. nakties, o ilgą laiką intensyviai sningant keliai valomi visą parą, tačiau tinkamai pasirūpinti visais keliais gali užtrukti.

„Iš tiesų svarbu, kad pėstieji avėtų oro sąlygas atitinkančią avalynę neslystančiu padu, vengtų vaikščioti per plikledį. Transporto priemonių vairuotojai turėtų pasirūpinti žieminėmis padangomis, atidžiau vairuoti, atsargiau manevruoti apsnigtuose kiemuose, nes vien tinkama kelių priežiūra eismo saugumo neužtikrina. Esant itin sudėtingoms oro sąlygoms, nebūtinas keliones reikėtų atidėti“, – pranešime cituojamas įmonės direktorius A. Prokarenka.

Esminės klaidos

Draudimo bendrovės ekspertas įvardija keletą nelaimių, kurios yra esminės ir besikartojančios kasmet, tik pasirodžius pirmam sniegui, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Žmonės nepasirenka saugaus greičio ir todėl atsitrenkia į priekyje stovintį ar važiuojantį automobilį. Tokių įvykių turime išties labai daug. Ženkliai auga ir nelaimingų įvykių parkuojantis ar jau išsukant iš parkavimo aikštelės kiemuose, prekybos centrų aikštelėse, kurios yra lauke“, – pažymi vienos draudimo bendrovės Operacijų departamento vadovas Artūras Juodeikis.

Ekspertas taip pat išskiria posūkius į kairę, kai tiek sukantys į šią pusę, tiek važiuojantys tiesiai vairuotojai neįvertina stabdymo galimybės, nes ratų sukibimas su danga yra net kelis kartus prastesnis, lyginant su vasaros laikotarpio danga. Pasukimo ir stabdymo laikas tampa ženkliai ilgesnis.

Anot draudiko, dar vienas svarbus aspektas yra išvažiavimas iš šalutinių kelių į pagrindinius. Judant iš šalutinio į pagrindinį kelią prasisuka ratai ir išsukimo laikas tampa ilgesnis, nei buvo neslidžiuoju periodu.

Ekspertas rekomenduoja žiemos sezonu laikytis mažiausiai dvigubai didesnio atstumo nuo kitų automobilių, nei yra laikomasi vasaros sezonu. Taip pat svarbu įsivertinti savo automobilio stabdymo galimybes, nes kiekviena transporto priemonė reaguoja skirtingai. Būtina nusimatyti daugiau laiko kelionei, kad nereikėtų skubėti ir pavyktų išvengti avarijų.

Snygis tęsis ir naktį

Sinoptikai nieko gero nežada ir ateinančią naktį. Lapkričio 30-os naktį snigs, rytiniuose rajonuose daug kur smarkiai, kils trumpos pūgos, pustys. Vėjas šiaurės vakarų, 9–14 m/s, daug kur gūsiai 15–20 m/s. Temperatūra 0–5 laipsniai šalčio. Dieną daug kur nedidelis sniegas. Pustys. Vėjas vakarinių krypčių, 8–13 m/s, kai kur gūsiai 15–17 m/s. Temperatūra nuo 2 laipsnių šalčio iki 2 šilumos.

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis 16.00 val. sudėtingiausios eismo sąlygos buvo Šiaulių rajone, kuriame eismo sąlygas sunkina plikledis ir prasidėjęs pustymas. Šiaurės ir šiaurės rytų Lietuvoje visų valstybinės reikšmės kelių dangos su pažliugusio sniego provėžomis, Kelmės, Pasvalio, Kupiškio, Utenos ir Molėtų rajonuose yra ir prispausto sniego. Keliuose dirba kelių priežiūros mechanizmai, tačiau dėl snygio keliai greitai vėl padengiami nauju sniego sluoksniu, vairuotojų prašome atsižvelgti į kelio dangos būklę bei rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį.

Pietryčių Lietuvoje pagrindinių kelių dangos šlapios, tačiau mažesnio eismo intensyvumo rajoniniuose keliuose vis dar yra šlapio sniego provėžų. Geriausios eismo sąlygos išlieka vakarų ir pietryčių Lietuvoje, kur visų kelių dangos šlapios. Klaipėdos, Kauno, Vilniaus ir Alytaus apskrityse šlapdriba, kitur snygis. Oro temperatūra nuo 2 laipsnių šalčio iki 1 laipsnio šilumos. Naktį eismo sąlygas sunkins snygis ir plikledis.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite