Angle down Atgal

M. Skuodis: mano atsakomybė, kad nepavyko laiku įgyvendinti JAV sprendimo dėl sankcijų „Belaruskalij“

Susisiekimo ministras Marius Skuodis tvirtina, kad dar spalio viduryje buvo imtasi visų žingsnių dėl sankcijų Baltarusijos valstybinei įmonei „Belaruskalij“ įgyvendinimo. Tuo tikslu, pasak ministro, buvo lankomasi ir Jungtinėse Amerikos Valstijose. Vis dėlto politikas sako, kad būtent dėl šių sprendimų, kurių nepavyko įgyvendinti laiku, jis ir prisiima atsakomybę dėl tebesitęsiančio baltarusiškų trąšų tranzito per Lietuvą.

„Mano atsakomybė yra tokia, kad nepavyko laiku įgyvendinti tų sprendimų, kuriuos priėmė mūsų partneriai. Tai čia yra mano atsakomybė, ką nepavyko padaryti, ką galėjau padaryti kitaip“, – ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė M. Skuodis.

Pasak jo, iki lapkričio vidurio buvo tikimasi, kad trąšų tranzitą nutraukti pavyks, kuomet finansų institucijos nebevykdys mokėjimų iš sankcijų sulaukusios įmonės.

„Visą laiką mes laikėmės bazinio scenarijaus, kad finansų institucijos, kurios įprastai nelinkusios rizikuoti, įgyvendins sankcijas ir dėl to mokėjimai už trąšų gabenimą nebus vykdomi. Trąšos sustos. Tai buvo mūsų bazinis scenarijus“, – aiškino ministras.

Jis tvirtina, kad iš karto, tik sulaukus informacijos apie avansinį mokėjimą, buvo imtasi ieškoti teisinių įrankių, kuriais būtų galima stabdyti trąšų tranzitą.

„Mūsų bazinis scenarijus pasikeitė, kai lapkričio antroje pusėje, pabaigoje, buvau informuotas „Lietuvos geležinkelių“, kad gautas avansas pervežimams jau gerokai po gruodžio 8 d., kai įsigalioja sankcijos“, – tikino M. Skuodis, kartu pridurdamas, kad „Lietuvos geležinkeliai“ dėl teisinių priežasčių savavališkai tranzito nutraukti negalėjo.

ELTA primena, kad trečiadienį įsigaliojo JAV sankcijos baltarusiškoms trąšoms. Tačiau kol kas dėl teisinių niuansų trąšų tranzitas per Lietuvą toliau tęsiamas.

Šių metų rugpjūtį paskelbtos JAV sankcijos numato, kad iki šių metų gruodžio 8 d. visi JAV fiziniai ir juridiniai asmenys privalo užbaigti sandorius su Baltarusijos kalio trąšų gamintoja „Belaruskalij“. Po minėtos datos Lietuvoje veikiantys bankai linkę nebeaptarnauti „Belaruskalij“ atliekamų mokėjimo pavedimų.

Tuo metu „Lietuvos geležinkelių“ grupei priklausanti krovinių geležinkeliu vežimo bendrovė „LTG Cargo“ skelbia, kad gruodį teiks trąšų gabenimo paslaugas „Belaruskalij“. Pagal galiojančią sutartį Baltarusijos bendrovė už jas atsiskaitė iš anksto.

Dėl susidariusios situacijos „Lietuvos geležinkeliai“ konsultuojasi su Lietuvos, ES ir JAV institucijomis, tarp kurių – JAV iždo departamento Užsienio aktyvų kontrolės biuras (OFAC).

Skaičiuojama, kad iki šiol „LTG Cargo“ per metus vidutiniškai gabeno per 10 mln. tonų „Belaruskalij“ krovinių už maždaug 60 mln. eurų.

ELTA

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite