Informatikos mokytoja Skaidrė Kriugždienė sako, jog inovacijų išbandymas pasiteisino su kaupu.
Angle down Atgal

Kas bendro tarp futbolo ir informatikos? Inovacijų išbandymas A. Brazausko gimnazijoje

Algirdo Brazausko gimnazijos informatikos kabinete smalsiai žiba mokinių akys: mokytoja Skaidrė Kriugždienė duoda užduotį ... sužaisti futbolą. Sakysit, kas bendro tarp futbolo ir informatikos? Pasirodo – daug. Nes žais ne patys mokiniai, o jų valdomi robotai. Kam pavyks geriau perduoti komandas mažam metaliniam žmogeliukui (žiū, jis ir vardą beturįs!), to sąskaitoje įvartis. Ne pamoka, o tiesiog svajonė.

– Inovacijų išbandymo metu vyko informacinių technologijų pamokos I hs, I fg, II a, II hs ir II fg klasių mokiniams. Jų metu mokėmės įvairių programavimo elementų. Paprasčiausias buvo tiesinis algoritmas – sportinė estafetė robotui. Vėliau ciklai – kliūčių ruožas ir roboto šokis pagal pasirinktą muziką. Atstumo jutiklio veikimą išbandėme robotą įleisdami į „pabėgimo kambarį“ su įėjimo ir išėjimo durimis.

Pabaiga – futbolas, - vėliau papasakos mokytoja S. Kriugždienė. O kol kas, laukdami, kol bus duota komanda keliauti į sumeistrautą stadioną, robotai šoka šokį, kiekvienas – savaip... Galimybę pajusti pačių naujausių technologijų skonį Algirdo Brazausko gimnazijos mokiniams suteikė šauni pedagogų komanda, atsiliepusi į kvietimą dalyvauti Inovacijų išbandymo projekte, kurio tikslas – ugdyti matematikos ir informacinių technologijų mokytojų dalykines ir bendrąsias kompetencijas, stiprinti mokinių motyvaciją mokytis tiksliuosius mokslus.

„Siūlome jums unikalią galimybę padaryti matematikos ir informacinių technologijų mokymąsi įdomesnį, mokytis per žaidimą, įdarbinti inovatyvias technologijas ir, bendradarbiaujant su specialistais bei gaunant visapusį mokymą ir pagalabą, ugdymo procese rasti naujus būdus ir metodus, stiprinančius turinio įsisavinimą“, - rašoma kvietime dalyvauti inovacijų išbandyme.

Norą dalyvauti šioje įdomioje veikloje pareiškė 56 Lietuvos mokyklos. Išnagrinėjus ir įvertinus gautas paraiškas, buvo atrinktos 4 – Pasvalio Petro Vileišio gimnazija, Alytaus šv. Benedikto gimnazija, Šiaulių Gytarių progimnazija ir mūsiškė – Algirdo Brazausko, kurios komandą sudaro direktorius Stanislovas Bernikas, matematikos mokytoja Sandra Kavaliauskienė bei informacinių technologijų mokytoja Skaidrė Kriugždienė. Ši komanda buvo pirmoji, kuri ėmėsi įdomaus eksperimento.

Tad į A. Brazausko gimnaziją keliems mėnesiams atkeliavo ne tik keturi programuojamieji robotai EDBOT, bei ir mobilus interaktyvusis SMART ekranas su SMART Notebook programine įranga, 16 mokinių kompiuterių (4 kompiuteriai – vienam robotui), mokytojo kompiuteris, kompiuterių įkrovimo dėžė, Wi-Fi įranga, reikalinga visiems prietaisams susieti.

Po paruošiamųjų darbų, prasidėjo kitokios, daug įdomesnės tiksliųjų mokslų pamokos. – Kai pradėjome dirbti su robotais, informatika ėmė patikti, - įsibėgėjus naujoviškoms pamokoms mokytojai prisipažino iki tol šį dalyką ne itin mėgusi gimnazistė. Tokių buvo ne vienas – robotas EBOT yra specialiai sukurtas edukaciniais tikslais ir pritaikytas dirbti komandoje.

Mokymasis programuoti tampa daug įdomesnis, kai mokinys gali realiai pamatyti savo sukurtos programos įgyvendinimą, tad EBOT, kaip spėjo įsitikinti kaišiadoriškiai gimnazistai, savo žavesio dėka tampa galingu ir įdomiu mokymo įrankiu. Inovacijų išbandymas gerokai praturtino ir matematikos pamokas. – Gavome teisę visus metus nemokamai naudoti 9-ą programos versiją, - džiaugiasi mokytoja Sandra Kavaliauskienė.

Matematikos pamokose interaktyvusis SMART ekranas ir jame veikianti SMART Notebook programa leidžia mokytojui kurti ir ekrane demonstruoti užduotis, kurias kiekvienas mokinys savo kompiuteriu atlieka individualiai. Mokytojas turi valdymo įrankį, kurio pagalba gali valdyti ir stebėti visų mokinių darbą, konsultuoti, matyti ir vertinti atliktą ar dar atliekamą darbą.

Programos SMART Notebook dėka matematines ypatybes nesunku pavaizduoti vizualiai, ypač, pasak mokytojos, tai praverčia nagrinėjant sferinius objektus: programa keičia dydį, automatiškai perskaičiuodama aukštinių ilgius, kampų laipsnius ir kitus dydžius, pagal mokytojo suvestus duomenis piešia sudėtingus grafikus... Dirbdamas su šia įranga mokinys iš pasyvaus „žinių sugėrėjo“ tampa kūrėju – jis čia ir dabar turi galimybę praktiškai pritaikyti teoriją.

Pamoką pagyvina medijų įvairovė, tad ir sunkiausios užduotys tampa įdomios bei patrauklios. – Svajojame, kad aplankęs kitas tris atrinktas mokyklas, bent vienas robotukas sugrįš pas mus visam laikui, - sako Algirdo Brazausko gimnazijos auklėtiniai. Kas žino? Juk svajonėms lemta pildytis...

Sigita Miškinienė

Autorės nuotr.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite