Angle down Atgal

Kaip miegoti, kad sau nepakenktumėte

Nesvarbu, ar esate pelėda, ar vyturys, naujausių tyrimų duomenimis, turėtumėte eiti miegoti tuo pačiu metu. Geriausias laikas užmigti – tarp 22 ir 23 valandos.

Mokslininkai tyrė 88 tūkst. suaugusiųjų miegą šešerius metus. Nustatyta, kad, nuėjus miegoti tarp 23 valandos ir vidurnakčio, yra 12 proc. didesnė širdies ir kraujagyslių ligų rizika. Užmigus po vidurnakčio, rizika dar labiau išauga – iki 25 proc., iki 22 valandos – 24 proc.

Tyrimo dalyviai pateikė duomenis apie savo gyvenamąją vietą, gyvenimo būdą ir sveikatą. Suaugusieji, kurių dauguma – apie 60 metų amžiaus, dėvėjo akselerometrus – prietaisus, įrašančius judesius. Informacija, kada jie miega ir bunda, buvo renkama savaitę.

Iki tyrimo pabaigos 3 172 dalyviams pasireiškė širdies ir kraujagyslių sutrikimai, tarp kurių – ir širdies smūgis, ir nepakankamumas. Tai dažniausiai pasitaikė asmenims, užmiegantiems vidurnaktį ar vėliau, o rečiausiai – nueinantiems miegoti tarp 22 ir 23 valandos.

Buvo atsižvelgiama į dalyvių amžių, lytį, miego trukmę ir pastovumą, tai, ar asmuo rūko, ar ne, kūno masės indeksą, cholesterolio kiekį kraujyje ir socialinius bei ekonominius aspektus. Taip pat buvo išsiaiškinta, ar tiriamieji yra pelėdos, ar vyturiai. Visgi rezultatai parodė, kad jei asmuo nuolat eina miegoti vidurnaktį ar vėliau, širdies ligų rizika išauga.

Mokslininkų teigimu, organizmas turi 24 valandų vidinį laikrodį, kuris reguliuoja fizinę ir psichinę veiklą. Ankstyvas ar itin vėlus poilsis tą laikrodį išbalansuoja, taip lemdamas širdies ir kraujagyslių ligas.

Dažnai atidedate poilsį, kad pažiūrėtumėte mėgstamą serialą? Ekspertai teigia, kad tai daro daugiau žalos nei naudos. Miegas – būtinas smegenų veiklai: visiškai nemiegant, smegenyse kaupiasi toksinai, kurių perteklius gali lemti mirtį per 200 valandų.

Pagal užsienio žiniasklaidą

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite