Angle down Atgal

Garinės pirtys: nauda ir fizinei, ir psichologinei sveikatai

Garinės pirtys yra panašios į saunas, tačiau skiriasi jų išskiriamo karščio būdai. Įprastai saunoje išsiskiria sausa šiluma nuo karštų akmenų arba uždaros krosnies, o garinėse pirtyse skleidžiasi šiluma nuo generatoriaus, užpildyto verdančiu vandeniu. Dėl to pagrindinis garinės pirties poveikio skirtumas, lyginant su sauna, yra patalpoje susidaranti oro drėgmė. Įprastai garinės pirties temperatūra siekia 43-46 °C, o oro drėgmė – 100 proc. Dėl šių ypatybių, garinėms pirtims būdingas ir specifinis poveikis sveikatai. Įrodyta, jog garinės pirtys teigiamai veikia sveikatą keliais būdais.

  • Gerina kraujo cirkuliaciją

Reguliarus sėdėjimas garų pirtyje gali ženkliai pagerinti širdies ir kraujagyslių veiklą. Įrodyta, jog garų pirties skleidžiama drėgna šiluma ypač gerina kraujotaką galūnėse. Pagerėjus kraujotakai, yra skatinami audinių gijimo procesai.

  • Sumažina kraujo spaudimą

Įrodyta, jog garų pirtyje išsiskiria hormonai, stabilizuojantys širdies ritmą. Vienas iš hormonų – aldosteronas – reguliuoja kraujospūdį. Taigi sėdėjimas garų pirtyje gali sumažinti padidėjusį kraujo spaudimą.

  • Sumažina stresą

Buvimas garų pirtyje mažina kortizolio – streso hormono – gamybą. Kai kortizolio kiekis organizme sumažėję, jaučiamės labiau atsipalaidavę ir nurimę. Taigi net ir keletą minučių pabuvę garų pirtyje, galime sumažinti patiriamą stresą.

  • Išvalo kvėpavimo takus

Garų pirtyje dėl temperatūros ir oro drėgmės intensyviai valosi nosies gleivinė, palengvėja kvėpavimas. Įrodyta, jog garų pirtis gali pašalinti toksinus ir nešvarumus sinusuose bei plaučiuose. Vienas tyrimas parodė, jog kvėpavimo takų infekcijomis sergantys vaikai po garų terapijos pasveiksta greičiau nei tie vaikai, kuriems nebuvo taikoma garų terapija.

  • Gerina odos būklę

Garų pirtyje atsiveria odos poros, o šiltas kondensatas išvalo odos nešvarumus ir pašalina negyvas odos ląsteles. Po garų pirties oda tampa skaistesnė, lygesnė, sveikiau bei jauniau atrodanti.

  • Sumažina sąnarių sustingimą

Sėdėjimas garų kambaryje ypač naudingas prieš fizinę veiklą, siekiant išvengti traumų. Šilti garai pirtyje atpalaiduoja raumenis, sumažina sąnarių sustingimą, dėl ko kūnas tampa daug lankstesnis. Nustatyta, kad garų pirties poveikis sąnariams ypač naudingas moterims.

  • Degina kalorijas

Kai kurie ekspertai nurodo, kad garų pirtys stimuliuoja kūną daug intensyviau, negu įprastinė mankšta. Žinoma, prakaitavimas garų pirtyje neturėtų tapti pagrindine priemone, siekiant sumažinti kūno svorį. Tačiau reguliariai naudojantis garų pirtimis ir kartu praktikuojant sveiką mitybą bei optimalų fizinį aktyvumą – paspartinsite kalorijų deginimą ir daug lengviau sumažinsite kūno svorį.

  • Gerina imuninę sistemą

Yra žinoma, jog garų pirtys stiprina imunitetą. Kūno veikimas šiltais garais stimuliuoja leukocitus, ląsteles, kovojančias su infekcijų sukėlėjais. Žinoma, sergant peršalimo ligomis ėjimas į garų pirtį gali būti rizikingas, tačiau reguliarus mėgavimasis garų pirtimis yra puiki infekcinių ligų profilaktinė priemonė.

Ką svarbu žinoti prieš einant į garinę pirtį?

Jei norite pasimėgauti kokybiška garine pirtimi, pasidomėkite pasiūlymais spa centruose, pavyzdžiui, „Vytautas Mineral Spa“: https://www.noriunoriunoriu.lt/lt/viesbutis/vytautas-mineral-spa-poilsis-birstone

Taip pat svarbu atkreipti dėmesį, jog garų pirtyje reikėtų išbūti apie iki 15-20 minučių – ilgiau būnant gali pasireikšti organizmo dehidratacija. Taip pat garų pirtys nerekomenduojamos nėščioms moterims, žmonėms, turintiems imuninės sistemų sutrikimų ar atsigaunantiems po chirurginių operacijų.

Ir nors garų pirtys neturėtų pakeisti gydytojų paskirtų gydymo rekomendacijų, garų pirtys yra puikus pasirinkimas siekiant sustiprinti savo sveikatą, atpalaiduoti kūną ir protą. Eidami į garinę pirtį visada laikykitės pirties higienos etiketo – dėvėkite šlepetes, atsisėskite ant rankšluosčio. Po buvimo pirtyje nuskalaukite kūną drungnu dušu.

 

Remiamas turinys

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite