Angle down Atgal

Artėja šiltasis sezonas: kaip tinkamai apsaugoti savo veido odą nuo saulės spindulių?

„Esu tikra, kad dauguma sutiks – saulės šviesa ir šiluma suteikia daug malonumo. Vos tik jai pasirodžius padangėje skubame suktis veidu į jos pusę, o orams sušilus dar stipriau puolame mėgautis saulės voniomis paplūdimiuose. Tačiau su šiuo malonumu atsirada ir pavojų. Ką reikia žinoti, jog saulė būtų draugas, o ne priešas?“, – teigia A. Radavičienė, „Merci Merci beauty lounge“ salono savininkė. 

Saulė, kaip ir kitos žvaigždės, spinduliuoja ultravioletinius spindulius. Žemės ozono sluoksnis blokuoja 97-99% šių spindulių.

Saulės šviesą sudaro dviejų tipų ultravioletinių spindulių bangos, kurios pasiekia žemę – UVA ir UVB. Mažas jų kiekis veikia teigiamai: skatina augimą, stiprina organizmą, naikina ligas sukeliančias bakterijas, todėl šie spinduliai taikomi kai kurioms ligoms gydyti.

Tačiau neatsakingai mėgaujantis saulės šiluma, didėja rizika susidurti su neigiamomis ultvavioletinių spindulių pasekmėmis. 

UVB – vidutinio ilgio bangos, daugiausiai sugeriamos ozono sluoksnio. UVB spinduliai tampa itin intensyvūs vasaros metu. Jie veikia odos paviršių, epidermį ir sukelia įdegio efektą arba nesaikingai naudojanti saule – odos nudegimus.

UVA – ilgos bangos, nesugeriamos ozono sluoksnio. Šie spinduliai išlieka aktyvūs visus metus, be to, jie skverbiasi kiaurai stiklą. UVA spinduliai pažeidžia giliausius odos sluoksnius, ardo kolageną ir elastiną bei sukelia odos senėjimą. 

Deja, bet abiejų tipų spinduliai prisideda prie vėžinių odos susirgimų ir taip nepageidaujamos hiperpigmentacijos.

Yra nemaža kosmetikos produktų pasiūla, kurie skirti sumažinti ir neutralizuoti neigiamą UVB ir UVA poveikį. Visi jie žymimi SPF ir skaičiu.

Ką reiškia SPF skaičiai?

Jei pasitepėte SPF20 apsaugine priemone, per 100 minučių gausime tokį pat spindulių kiekį, kaip be kremo per 5 minutes. Per 300 minučių gausime spindulių tiek pat, kaip gautume neapsisaugoję per 15 minučių. Norėdami nustatyti, kiek laiko apsauginė priemonė saugos jūsų odą, atsižvelkite į savo odos tipą ir ansktesnę saulėje buvimo patirtį.

Svarbu nepamiršti, kad saulės intensyvumas skiriasi. Popiečio ir vakarinė saulė bus silpnesnė, tad ir priemonės veiks efektyviau. 11-15 valandą saulė yra intensyviausia, todėl jos apskritai patariama vengti.

Nepaisant nurodomo apsaugos nuo saulės veiksnio, yra rekomendacija papildomai teptis apsaugos priemonėmis kas dvi saulėje buvimo valandas, kadangi priemonės poveikis laikui bėgant silpnėja. Gausiai prakaituojant papildomai teptis kremu reikėtų dažniau. Išsimaudžius ir nusišluoščius rankšluosčiu, kremu taip pat rekomenduojama teptis pakartotinai.

Natūrali ir geriausia apsauga nuo UV spindulių – skrybėlė, akiniai, rūbai ir pavėsis.

Kokio lygio SPF apsaugą pasirinkti?

 

Vidutinis buvimas saulėje

Ilgas buvimas saulėje

Labai ilgas buvimas saulėje

Ypač jautri

SPF 50

SPF 50

nepatartina

Jautri oda

SPF 20

SPF 30/ SPF 50

nepatartina

Vidutinė oda

SPF 20

SPF 20

SPF 30/ SPF 50

Pakankamai atpari oda

SPF 20

SPF 20

SPF 20

Jei norite odą tinkamai apsaugoti nuo saulės spindulių, rinkitės kremą su didesne SPF apsauga. Veidui ir jautrios zonoms visada geriausia rinktis SPF 50. Tuomet tikrai būsite ramūs, kad oda pakankamai gerai apsaugota. Jei norite stipresnio apsauginio poveikio, rekomenduojama prieš tai odą patepti serumu, kurio sudėtyje būtų gausu antioksidantų.

A. Radavičienės rekomendacijos: serumas su antioksidantais padės papildomai apsaugoti odą ne tik nuo saulės spindulių, bet ir nuo užterštos aplinkos, dūmų, dulkių. Ypatingai tai aktualu, jei gyvenate mieste, kur oro tarša ženkliai didesnė nei užmiestyje. Serumo sudėtyje ieškokite tokių ingredientų, kaip vitaminas C. Šis puikus ingredientas padeda ne tik apsaugoti odą, bet ir ją skaistina, suteikia gyvybingumo.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite