Angle down Atgal

8 bū­dai įsi­krau­ti ener­gi­jos

Sa­ko­ma, kad mums tiek me­tų, kaip jau­čia­mės pa­tys. Ta­čiau ką da­ry­ti, jei jau­čia­mės se­ni, pa­var­gę ir vos pa­vel­ka­me ko­jas? Štai ke­le­tas pa­ta­ri­mų, kaip su­si­grą­žin­ti išeik­vo­tą ener­gi­ją.

1. Išsitirkite sveikatą

Nuovargis yra bendras įvairių susirgimų simptomas: diabeto, širdies ligų, artrito, anemijos, skydliaukės sutrikimų, miego apnėjos. Pasikalbėkite su savo gydytoju, jei jaučiatės neįprastai pavargę. Gal pradėjote vartoti naujus vaistus, o nuovargis gali kilti ir dėl pašalinio vaistų poveikio.

2. Judėkite

Kai esate pavargę, apie fizinį krūvį nenorite net pagalvoti. Tačiau tyrimai rodo, kad fizinis aktyvumas kaip tik padidina energijos lygį. Nuo 18 metų vidutinio intensyvumo veikla turėtų trukti 150 min. per savaitę arba didelio intensyvumo veikla – 75 min. per savaitę. Esant sveikatos sutrikimams, fizinį krūvį reikėtų rinktis pagal savo sveikatos galimybes.

3. Gerkite daug vandens

Dehidratacija eikvoja energiją ir blogina fizinę organizmo būklę. Dėl jos taip pat galime prarasti budrumą ir koncentraciją. Egzistuoja formulė, pagal kurią galite apskaičiuoti numanomą jūsų kūno vandens poreikį: moterims – kūno svoris (kg) × 0,037, vyrams – kūno svoris (kg) × 0,035.

4. Laiku eikite miegoti

Miego trūkumas didina nelaimių riziką ir yra viena pagrindinių dienos nuovargio priežasčių. Eikite miegoti tuo laiku, kad pakaktų laiko pilnaverčiam poilsiui. Tyrimų dalyviai, kuriems buvo leidžiama miegoti kiek nori, jautėsi energingesni ir mažiau pavargę. Beje, jei neišsimiegojote naktį, pasistenkite bent 10 min. nusnūsti po pietų. Tik nemiegokite ilgiau kaip pusvalandį, nes bus sunku užmigti naktį.

5. Žvejokite

Omega-3 riebalų rūgštys naudingos jūsų širdžiai, be to, jos taip pat gali padidinti jūsų budrumą. Italijos mokslininkai nustatė, kad žuvų taukus vartoję tyrimų dalyviai pademonstravo geresnę reakciją ir buvo energingesni.

6. Paisykite savo organizmo laikrodžio

Vieni esame vieversiai, kiti pelėdos. Šie individualūs dienos energijos modelių skirtumai nulemti smegenų struktūros ir genetikos. Turėkite tai galvoje, planuodami svarbiausius dienos darbus – juos geriausiai atliksite, kai esate energingiausi.

7. Atsikratykite antsvorio

Antsvorio atsikratymas gali suteikti tikrą energijos antplūdį. Net maži svorio praradimai pakelia nuotaiką, suteikia energijos ir pagerina gyvenimą. Ekspertai pataria svorį mažinti, mažinant porcijas, valgant subalansuotą maistą ir didinant fizinį aktyvumą.

8. Vartokite ženšenio

Ženšenis Rytų medicinoje gerbiamas ir vartojamas jau tūkstančius metų. Ženšenio sudėtyje yra visas kompleksas biologiškai aktyvių medžiagų: eterinių ir kitų aliejų, fermentų, mikroelementų, C ir B grupės vitaminų, fitoestrogenų, cukrų, pektinų, daug krakmolo, ekstraktinių bei kitų medžiagų. Teigiamą ir daugybe tyrimų įrodytą poveikį lemia ženšenio ekstrakte esantys ginsenozidai, kurie pasižymi tonizuojančiomis savybėmis, padeda kovoti su stresu ir nuovargiu.

Parengta pagal pranešimą spaudai

 

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite