Angle down Atgal

Užsitikrinti gerą nuotaiką galima pakeitus mitybą: kaip tai padaryti?

Kamuoja bloga nuotaika, energijos trūkumas? Galbūt visa tai vargina dėl netinkamos mitybos? Mokslininkai ir medikai nustatė, kad tam tikras maistas ir dieta gali padėti susigrąžinti entuziasmą gyventi, juoktis ir mylėti. Tad, kaip tai padaryti?

Internetinės platformos „Daktaro virtuvė“ įkūrėjas, dr. Rupy Aujla atskleidė, kad tiek fizinė, tiek psichinė sveikata priklauso nuo mitybos.

„Mitybos ir poilsio rėžimas ypač svarbus pandemijos laikotarpiu, tai padeda išlaikyti pozityvias mintis ir sveikesnį kūną“, – sako R. Aujla.

2017 metais atliktas SMILES tyrimas buvo pirmasis, kurio metu tirtas ryšys tarp nuotaikos ir mitybos. Pastebėta, kad tam tikrus maisto produktus valgantys asmenys buvo mažiau depresyvūs ir blogos nuotaikos.

Psichinę sveikatą teigiamai veikia mityba, kurioje gausu skaidulų, daržovių ir mažai perdirbto maisto. Geriausiai tai atspindi Viduržemio jūros dieta, kuri pasižymi šviežiu, omega riebalų rūgščių gausi ir mažai perdirbtų angliavandenių turinti dieta.

2019 metais atlikta meta analizė, kurioje dalyvavo 45 tūkstančiai dalyvių, pastebėta, kad speciali dieta padėjo sumažinti depresijos ir nerimo sindromo simptomus, ypač moterims.

Būtent todėl mokslininkai pataria kasdienėje mityboje vengti daug kofeino, perdirbto maisto, cukraus, transriebalų ir perdaug druskos. Geriausia į mitybą įtraukti daugiau šviežių daržovių, baltymų, omega riebalų rūgščių turinčių produktų. Gerosios bakterijos taip pat padeda sutvarkyti kai kurias emocines problemas. Ryšys tarp virškinimo sistemos ir smegenų, anot mokslininkų, yra labai stiprus. Tad, būtina stebėti kaip maistas veikia nuotaiką ir emocijas.

Parengta pagal Metro.co.uk informaciją

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite