Angle down Atgal

Smulkieji verslininkai skambina pavojaus varpais

Tilžės gatvės rekonstrukcija toliau varo į neviltį smulkiuosius verslininkus. Kol vyko darbai, buvo sudėtinga automobiliu patekti į turgavietę. O štai įrengus naują įvažiavimo ir išvažiavimo kelią chaosas kilo pačioje turgavietėje - atsirado spūstys. Prie to stipriai prisidėjo Tilžės gatvėje įjungtas šviesoforas.

Pirmadienį problema buvo aptarta Klaipėdos savivaldybėje, kur susirinkimą surengė Lietuvos smulkiųjų verslininkų ir prekybininkų asociacija. Prieita prie išvados, kad problemą išspręsti įmanoma, tačiau tam, kaip ir anksčiau, reikės laiko.

Turgavietėje - spūstys

„Vakarų ekspresas“ prieš metus rašė, kad dėl rekonstrukcijos darbų Tilžės gatvėje į turgavietę buvo sunku patekti ir prekeiviams, ir klientams. Dėl to smulkieji verslininkai tikino patyrę didelių finansinių nuostolių.

Prie to nemenkai prisidėjo Tilžės gatvę tvarkiusios bendrovės „Žemkasa“ finansiniai sunkumai, dėl kurių Klaipėdos savivaldybė nusprendė su rangovais sutartį nutraukti.

Ir nors dabar Tilžės turgavietė turi įrengtą naują įvažiavimo ir išvažiavimo kelią, o pačioje teritorijoje eismas vyksta ratu, turgaus dienomis automobilių transporto spūstys trunka bent 2-3 valandas.

Pasak Lietuvos smulkiųjų verslininkų ir prekybininkų asociacijos pirmininko pavaduotojo, Klaipėdos skyriaus pirmininko Donato Botyriaus, smulkieji verslininkai staigmenos sulaukė dar prieš didžiąsias praėjusių metų šventes.

„Prieš šventes sulaukėme siurprizo - Tilžės gatvėje buvo įjungtas šviesoforas. Prašėme, kad išjungtų, bet atsakė, kad to padaryti negali. Prieš šventes buvo didžiulės spūstys ir smulkieji verslininkai pamatė, kas jų lauks prasidėjus sezonui. Žmonės, pastovėję tokioje spūstyje, kitą kartą į turgavietę nebevažiuos ir ieškos alternatyvų„, - sakė D. Botyrius.

Jis priminė, kad prieš prasidedant gatvės rekonstrukcijai smulkieji verslininkai tai priėmė kaip pozityvą. Tąkart buvo dvi įvažos, įvažiuoti į turgavietę ir išvažiuoti iš jos problemų nebuvo.

„Tačiau vėliau pamatėme kylančias problemas - prieš metus kreipėmės į Savivaldybės administraciją. Svarstėme dėl pėsčiųjų judėjimo, srauto pralaidumo. Buvo žadama tvarkyti, situacija buvo pagerinta. Tačiau to neužteko.

Smulkieji verslininkai kiekvieną dieną patiria tam tikrų nuostolių. Tai didina socialinę įtampą, nepasitikėjimą valdžia. Smulkiesiems verslininkams susidaro įspūdis, kad specialiai norima sunaikinti Tilžės turgavietę. Mes tai vadiname klaida, smulkieji verslininkai tai linkę vadinti sabotažu“, - rėžė D. Botyrius.

Kad problema egzistuoja, patvirtino ir Lietuvos smulkiųjų verslininkų ir prekybininkų asociacijos pirmininkė Zita Sorokienė. Po šeštadieninio apsilankymo turguje buvo sulaukta daug piktų nuomonių.

„Iš smulkiųjų verslininkų gavome raštą su problemomis. Pasirašė daugiau nei 500 žmonių. Iškilo didelė grėsmė smulkiojo verslo egzistavimui turgavietėje. Teko pačiai šeštadienį apsilankyti turgavietėje - prie įvažiavimo ir išvažiavimo didelės automobilių eilės. Tokia situacija fiksuojama turgaus dienomis“, - teigė Z. Sorokienė.

Išspręsti problemą įmanoma

Ką reikėtų daryti, kad esama situacija Tilžės turguje pagerėtų? Pasak smulkiųjų verslininkų, reikėtų platesnių eismo juostų, antrojo išvažiavimo kelio, šviesoforinėje sankryžoje grąžinti žaliąją rodyklę ar apskritai patį šviesoforą laikinai išjungti.

Pasak Tilžės turgaus akcininko Ramūno Petraičio, projektuotojai padarė klaidą, į kurią nebuvo atsižvelgta. Jis patikino, kad sutvarkyti ženklinimą teritorijoje ir įrengti antrąjį išvažiavimo kelią realu, reikia tik politinio pritarimo ir laiko.

„Turėjome savo detalųjį planą, kurio laikėmės. Negalvojome, kad ant mūsų detaliojo plano bus parengtas kitas planas. Esame kantrūs, laukėme. Laikas bėgo, artėjo rinkimai, rangovai bankrutavo.

Reikėtų pakeisti, paplatinti įvažiavimą, pagerinti sąlygas. Politinis susitarimas yra. Viskas yra žinoma ir matoma, projektuotojai pažadėjo projektą pakoreguoti ir pataisyti. Klausimas - kada?“ - svarstė R. Petraitis.

Šiuo klausimu pastabų turėjo ir Klaipėdos apskrities darbdavių asociacijos viceprezidentas Aras Mileška. Jis stebėjosi, kodėl kyla problemų viską sutvarkyti taip, kad niekas neturėtų priekaištų.

„Liepų gatvėje važiuoju pro naują prekybos centrą. Matau, kaip tvarkingai ir greitai sutvarkytos gatvės. Lygiai taip pat turėtų būti sprendžiami klausimai ir Tilžės gatvėje.

Nemanau, kad Europos sąjungos pinigai kažkuo skiriasi nuo privačių pinigų. Matosi šiokia tokia nelygybė sprendžiant vienus ar kitus klausimus.

Nemanau, kad Liepų gatvėje dirbo stebuklingi projektuotojai ar darbuotojai“, - sakė A. Mileška.

Sutvarkys iki vasaros?

Pasak UAB „Kelprojektas“ atstovo Vladimiro Davydenko, problemai spręsti buvo teikiamos kelios alternatyvos. Iš jų pasirinktas variantas suprojektuoti dar vieną eismo juostą išvažiavimui.

„Po Ramūno (Petraičio) kreipimosi eismo juostos turgavietėje patobulintos. Šiuo pakeitimu norėtume patobulinti sankryžą, įvesdami dar vieną eismo juostą.

Kodėl šviesoforinė sankryža? Šioje gatvėje juda daugiau nei 12 tūkstančių automobilių per parą. Turgaus dienomis - didžiulis automobilių skaičius. Kito saugaus reguliavimo tiesiog neturime. Tačiau šviesoforinį valdymą galima tobulinti. Pačiai gatvei jokio detaliojo plano ar teritorijų planavimo dokumento ruošta nebuvo“, - tikino projektuotojų atstovas.

Jo teigimu, ruoštas detalusis planas tik turgaus teritorijoje - joje dabar eismas vyksta ratu.

„Mes rengėme gatvės sprendinius. Buvo atliktas saugaus eismo auditas. Projektas suderintas su visomis organizacijomis ir jam buvo pritarta. Antrasis išvažiavimas buvo siūlomas. Jeigu jis bus įrengtas, turėsime dar vieną sankryžą„, - sakė V. Davydenko.

Klaipėdos savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjo Valdo Švedo teigimu, su rangovais, vykdančiais darbus Tilžės gatvėje, sutartis pasirašyta praėjusių metų lapkritį.

Tilžės turgaus darbai turėtų būti baigti iki vasaros pradžios ar pabaigos.

„Darbų baigimo terminas dėl pačios Sendvario žiedinės sankryžos rekonstrukcijos baigiasi 2021 metų pirmąjį ketvirtį. Tilžės turgaus darbai turėtų būti padaryti anksčiau.

Šviesoforo išjungti visiškai negalima. Negaliu pasakyti tikrųjų priežasčių. Galbūt viena jų - pėsčiųjų eismas. Važiuoja automobiliai, padaugėjo eismo juostų, turbūt sunku pereiti“, - svarstė V. Švedas.

Pasak Lietuvos smulkiųjų verslininkų ir prekybininkų asociacijos atstovų, dėl problemos jau kreiptasi į miesto valdžią. O ar į prašymą atkreipti dėmesį į problemas bus atsižvelgta, parodys laikas.

Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite