Angle down Atgal

Šiaulių Lieporių gimnazijos direktorė S. Malinauskienė: „Pedagogas neturi sustoti mokytis, todėl magistrantūros studijos yra būtinos“

Pedagoginį darbą dirbančių specialistų kompetencijos, įgūdžiai perteikti žinias, bendrauti su šiandienos jaunąja karta, vaikų asmenybių pastebėjimas ir gebėjimas tapti švietimo lyderiais yra tokios tematinės linijos, kuriomis diskusijos vis netyla. Spartūs pokyčiai technologijų srityje, dinamiškas gyvenimo ritmas lemia, kad pačių mokytojų, mokyklų vadovų tobulėjimo, naujų žinių ir kompetencijų įgyjimo galimybių klausimas, taip pat visada išlieka atviras ir aktualus. Šiaulių Lieporių gimnazijos direktorė, Šiaulių universiteto Edukologijos krypties studijų programų komiteto narė, Šiaulių universiteto absolventė Sigita Malinauskienė sako, kad viena pagrindinių pedagoginį darbą dirbančio žmogaus savybių nenustoti mokytis.

Magistrantūroje įgytos žinios padėjo formuoti profesionalią komandą

Gimnazijos direktorė Sigita Malinauskienė ugdymo srityje dirba jau 30 metų. Darbas su perspektyvia, veržlia, jaunąja karta, nuolat tobulinamoje švietimo srityje visada skatino nenustoti mokytis ir tobulėti, plėsti požiūrį. Pirmosios pakopos studijas S. Malinauskienė baigė Vilniaus pedagoginiame institute, o po to atvyko gyventi į Šiaulius ir čia pradėjo dirbti Šiaulių Lieporių gimnazijoje. Vėliau, gavusi pasiūlymą tapti mokyklos direktore, S. Malinauskienė suprato, kad vadovaujančios pareigos reikalauja papildomų vadybos žinių. Todėl natūraliai ėmė svarstyti apie edukologijos magistrantūros studijas Šiaulių universitete. „Tapusi mokyklos direktore supratau, kad labai trūksta vadybinių žinių. Mokiausi suvokti, kaip formuoti komandą, paskirstyti darbus, telkti bendruomenę tikslų įgyvendinimui, kaip skatinti mokytojus tobulėti ir, apskritai, koordinuoti visą mokyklos veiklą, kad ir darbuotojams, ir mokiniams čia būtų gera. Atsakymus į šiuos klausimus gavau studijuodama švietimo vadybos specializaciją magistrantūros studijose. Manau, kad tai viena iš priežasčių, kodėl dabar galiu didžiuotis profesionalia vadovų komanda ir puikiais darbui atsidavusiais mokytojais“, – sako Lieporių gimnazijos direktorė.

Sprendimas gilinti žinias antrosios pakopos studijose nebuvo lengvas – reikėjo sąmoningai įsivertinti savo užimtumą ir atsakomybes, atėjusias su vadovaujančiomis pareigomis, asmeninį gyvenimą, ieškoti lanksčių, bet kokybišką turinį suteiksiančių studijų. S. Malinauskienė prisimena, kad atsiliepimus apie Šiaulių universitetą, kaip pedagogų rengimo kalvė, ji girdėjo dar studijuodama sostinėje: „Siekdama naujų kompetencijų profesinėje srityje turėjau priimti svarbų sprendimą – pasirinkti studijas, kurios suteiktų galimybę įgyti žinių ir derinti darbą su mokslais. Dar besimokant Vilniuje visada girdėjau pabrėžiant Šiaulių universiteto dėstytojų profesionalumą rengiant edukologijos srities specialistus. Tad magistrantūros studijas pasirinkau būtent čia“.

Pedagogika - profesinė sritis, kuri visada skatina mokytis, tobulėti, keistis

„Turėdama brandžią darbo patirtį ugdymo srityje, galiu drąsiai teigti, kad mokytojo profesija niekada nestovi vietoje. Ji visada dinamiška, keičianti savo spalvas ir niekada nebūnanti pilka ir monotoniška. Kiekviena diena yra pilna iššūkių, bendravimo, atsidavimo, bet tuo ši profesinė sritis ir žavinga. Yra geras posakis – Ir vanduo stovėdamas vietoje genda. Tai tikrai negresia mokytojo profesijai“ – juokaudama įžvalgomis dalijasi S. Malinauskienė. Moteris prisimena, kad pati apie mokytojo kelią pradėjo galvoti dar būdama mokinė, o vadovaujančios pareigos mokykloje susiklostė natūraliai: „Direktorės darbas niekada nebuvo mano svajonė. Tačiau dar būdama pradinių klasių mokinė žinojau, kad noriu būti mokytoja – labai patiko žaisti mokyklą, taisyti sąsiuvinius. Be to, esu gimusi spalio 5 d., kai švenčiama Tarptautinė Mokytojo diena“.

Dalindamasi mintimis apie esamus ir būsimus mokytojus, ugdymo srities specialistus Šiaulių Lieporių gimnazijos direktorė S. Malinauskienė sako, kad pedagogas turi norėti mokytis – taip, kaip tą skatina daryti savo ugdytinius, todėl magistrantūros studijos šiandien yra būtinos ir tarsi savaime suprantamos. „Jeigu žmogus pasirinko pedagogo kelią, tai tikrai vien bakalauro studijų nepakaks – jei norėsite judėti pirmyn, natūraliai pajausite, kad papildomi kursai, mokymai, edukacijos, galiausiai edukologijos srities magistrantūra yra labai reikalinga. Kas žino, gal kada nors ir dabartiniai ugdymo mokslų bakalaurai visai apie tai negalvodami, o gal tikslingai siekdami, taps mokyklos ar kitų ugdymo įstaigų vadovais, švietimo lyderiais su nauju, šiuolaikišku požiūriu, kritiniu mąstymu, originaliomis idėjomis – tai nesibaigiantis procesas“.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite