Angle down Atgal

Serialo apžvalga: „Money Heist“ (2017)

Prieš pateikdamas šį mini atsiliepimą enciklopedijoje tikslinausi žodžio fenomenas reikšmę ir vis svarsčiau, ar galima tai pritaikyti kino filmui. Ir apskritai, filmą ar serialą vadinti fenomenaliu yra stipru. Visų pirma todėl, kad skiriasi skonis, supratimas ir daugybė kitų faktorių. Tačiau, manau, sutiksite, kad įspanų draminį televizijos serialą „Money Heist“ (ispaniškas pavadinimas „La Casa de Papel“) ir mūsų šalyje galima pavadinti bent jau „fenomenaliu reiškiniu“.

Retas kuris, besidomintis kino kūryba ar skiriantis tam savo laisvalaikio dalį, nebus bent jau girdėjęs apie šį 2017 metais pasirodžiusį ispanų televizijos prodiuserio, rašytojo ir režisieriaus Alex Pina kūrinį, sukėlusį plataus mąsto susidomėjimą visame pasaulyje. Pagrinde serialų kūryba užsiimantis Alex Pina su kūrybine komanda pateikė tokį darbą, kurio populiarumo banga nemažėja jau keli metai.

Apie siužetą tikriausiai galėčiau ir nerašyti, nes dauguma jūsų žino mintinai. Tačiau, dėl bendros tvarkos…

Ispanų aktoriaus Alvaro Morte įkūnijamas personažas Sergio Marquina (arba tiesiog Profesorius) surenka spalvingą skirtingus charakterius atskleidžiančią 8 veikėjų komandą ir imasi planuoti įvykdyti ambicingiausią visų laikų apiplėšimą – įsilaužti į Karališkąją Ispanijos monetų kalyklą, pagrobti įkaitus ir išbūnant viduje kuo įmanoma ilgesnį laiką, pasigaminti maksimalią įmanomą nežymėtų grynųjų pinigų sumą. Iki mažiausių smulkmenų apgalvotas planas pateikiamas kaip intrigruojantis psichologinis ir veiksmo kupinas žaidimas tarp dviejų pusių: apiplėšimą vykdančių ir jį bandančios neutralizuoti policijos, kartu siekiančios ir išvaduoti įkaitus.

Kas ypač stebina filme, kad siužetas tarsi ir vienas, ir kuriant pagal jį serialą, atrodytų, nemenkas iššūkis yra netapti nuobodžiu. Serialo kūrėjams tai ne tik pavyko, tačiau pasibaigus vienai serijai žiūrovas yra „kabinamas“ kitos serijos peržiūrai nedelsiant.

O ir savo mėgstamiausius herojus atrasite greitai. Kiek teko bendauti su žiūrinčiais ar žiūrėjusiais serialą, dažnai tenka girdėti: „Nu Berlynas tai nerealus“, „Man Tokyo labiausiai patinka“ arba „Nuolat girdėdamas išskirtinį Denverio juoką ir pats pradėjau taip juoktis“. Visi šie reiškiniai (kad apie serialą kalbama, jis aptarinėjamas tiek socialinėje erdvėje, tiek realiame gyvenime) ir rodo tiek jo populiarumą, tiek tai, kad kūrėjai savo tikslą pasiekė. Žinoma, kūrėjai pasiekė ir kitus tikslus: nemažai tarptautinių apdovanojimų, iš kurių bene svarbiausias: Tarptautinis „Emmy“ apdovanojimas už geriausią draminį serialą.

Ir pabaigai, jei dar kartais atsirastų tokių, kurie nebus matę ar bent pabandę, būkite tikri: jums tikrai galima pavydėti to pažinimo džiaugsmo, kurį gali suteikti geras įtraukiantis serialas.

Apžvalgos autorius Agnius Atstopas

IMDB: https://www.imdb.com/title/tt6468322/

Daugiau lietuviškų kino recenzijų rasite čia: „Kas gero ekranuose“

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite