Angle down Atgal

Senjorų mityba vasarą: kaip keičiasi apsipirkimo įpročiai?

Įsibėgėjus karštai vasarai, kuomet oro temperatūra lauke pakyla net iki 30 laipsnių karščio, daugelis yra priversti keisti kasdienius savo mitybos įpročius. Pasak prekybos tinklo „Iki“ atstovų, tokie pasikeitimai ypač pastebimi tarp vyresnio amžiaus pirkėjų, kurių pirkinių krepšelį vis dažniau papildo lengvesni ir gaivesni maisto produktai. Tačiau ar jie atsižvelgia į visas mitybos rekomendacijas, kurių reikėtų laikytis karštuoju metų sezonu?

Šalyje pasibaigus karantinui, vyresnio amžiaus žmonės pagaliau gali drąsiau išeiti iš namų ir skirti daugiau laiko apsipirkimui, gerai apgalvojant, kuo papildyti pirkinių krepšelį. Pasak Andrej Pometko, prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros vadovo, vyresnio amžiaus žmonių apsipirkimo įpročiai pradėjo keistis vos vasarai prasidėjus – išaugo tam tikrų maisto produktų pardavimai, o kai kurios prekės suponavo ir apie gerėjančią žmonių nuotaiką.

„Pastebėjome, kad prasidėjus vasarai, vyresnio amžiaus žmonės pradėjo aktyviau pirkti gaivinančius maisto produktus. Pirkinių krepšelyje atsirado daugiau uogų – jų pardavimai išaugo 113 procentų. Tiesa, pardavimai taip pat parodė, kad vyresnio amžiaus pirkėjai vasarą pasitiko šventiškai – vis dažnesniu pasirinkimu birželio pradžioje tapo įvairūs konditerijos gaminiai, tarp kurių populiariausi – Kuršėnų vyniotinis, pyragas Napoleonas ir bandelė su obuolių ir varškės įdaru“, – sako A. Pometko.

Karštos vasaros dienos neretai sumažina apetitą, darosi vis sunkiau gaminti šiltą maistą, o ką jau bekalbėti apie fizinį aktyvumą lauke. Vyresnio amžiaus žmonėms šiuo metų laiku reikia ypač atidžiai stebėti savo mitybos racioną, todėl prekybos tinklo „Iki“ maisto ekspertė Vilma Juodkazienė pateikia keletą patarimų, kurie pravers pildant ir savo pirkinių krepšelius.

Vartokite pakankamai skysčių

Vyresnio amžiaus žmonėms labai lengva dehidratuoti, o ypač – karštais vasaros mėnesiais. Tokiu metu atsiranda didesnė tikimybė prarasti vertingą skysčių kiekį dėl prakaitavimo nuo karštos oro temperatūros.

To išvengti gali padėti ne tik didesnis geriamo vandens suvartojimas. Į mitybos racioną rekomenduojama įtraukti ir maistinių medžiagų kupinus vaisius bei daržoves, kuriuose gausu vandens – agurkus, špinatus, vynuoges, salierus, morkas ar arbūzą.

Valgykite tai, kas šviežia

Vasara yra puikus metas, kuomet artimiausiame prekybos centre galima lengvai įsigyti šviežių vaisių ir daržovių, o viską, kas šaldyta ir konservuota – palikti šaltesniam metų laikui.

Praturtinkite savo organizmą reikalingais vitaminais, į savo racioną įtraukdami šviežius pomidorus, agurkus, ridikėlius, paprikas, braškes, trešnes, šilauoges ir kitas jūsų mėgstamas uogas, daržoves ar vaisius. Pasistenkite, kad bent dalis šių šviežių maisto produktų taptų neatsiejama jūsų kasdienybės dalimi.

Atsigaivinkite šalta arbata

Jeigu karštą vasaros dieną norisi numalšinti troškulį gardesniu gėrimu, visada galite rinktis šaltą žaliąją arbatą, kuri ne tik atgaivins, bet ir turės naudos jūsų sveikatai.

Ekspertų teigimu, žalioji arbata gali apsaugoti nuo miokardo infarkto, kepenų steatozės, o joje esantys katechinai turi antibakterinių, priešvėžinių savybių.

Vadovaukitės gydytojų rekomendacijomis

Šis metų laikas, kai parduotuvėse galima rasti platų šviežių vaisių ir daržovių pasirinkimą, tampa puikia proga skirti daugiau dėmesio savo mitybos planui. Ypač, jeigu dėl tam tikrų priežasčių – kraujospūdžio, diabeto ar svorio – esate išgirdę tokią rekomendaciją iš jus prižiūrinčio gydytojo.

Atnaujinkite savo mitybos planą ir į racioną įtraukite tuos maisto produktus, kurie gali turėti įtakos geresnei jūsų sveikatos būklei. Galbūt jūsų organizmui trūksta kalcio? Padidinkite špinatų ar pieno suvartojimą. Svarbiausia, pasitarkite su gydytoju, kokie mitybos pokyčiai jums reikalingi, kad vasara būtų lengva.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite