Angle down Atgal

Rudens daržovė cukinija: naudinga ir žalia, ir paruošta

Cukinijos, kaip kulinarinis produktų pasaulio chameleonas, yra žinomos dėl savo universalumo. Daugelis entuziastų cukinijas apdovanoja už ribotą kalorijų ir didelį maistinių medžiagų kiekį. Neišmatuojama ir cukinijų nauda, jos liaudies medicinoje buvo populiariai naudojamos peršalimui, uždegimams, vidurių užkietėjimui ir įvairiems kitiems negalavimams gydyti.

Ar žinote, kad:

  • Cukinijos gerina kaulų ir dantų būklę. Cukinijose yra ne tik vitaminų A, C ir B kompleksas, bet ir vitamino K, kuris yra būtinas kaulų sveikatai. Vienas puodelis (113 g) supjaustytų cukinijų suteikia apie 6% rekomenduojamos vitamino K paros normos. Magnis yra dar viena maistinė medžiaga, dėl kurios ši daržovė naudinga jūsų kaulams ir dantims. Antioksidantai vaidina svarbų vaidmenį didinant kaulų tankį. Valgykite cukinijas žalias arba virtas, kad sumažintumėte osteoporozės ir kaulų lūžių tikimybę.
  • Cukinijos gali padėti reguliuoti kraujospūdį. Pasaulyje net 1 milijardas žmonių kenčia nuo hipertenzijos, o cukinijos yra puikus būdas kovoti su ja. Cukinijos, turinčios daugiau kalio nei bananai, padeda išlaikyti skysčių pusiausvyrą ir išplauti toksinus, dėl kurių padidėja kraujospūdis.
  • Cukinijos gerina regėjimą. Cukinijos su morkomis žengia į sceną, kad jūsų akys būtų sveikos. Jose gausu beta karotino, kuris organizme virsta vitaminu A. Vitaminas A savo ruožtu sumažina geltonosios dėmės degeneracijos, kataraktos ir glaukomos riziką. Geros naujienos yra tai, kad cukinijose taip pat yra liuteino – antioksidanto, jis apsaugo tinklainę nuo oksidacinių pokyčių, kuriuos sukelia UV spinduliai. 
  • Cukinijos padeda norintiems numesti svorio. Cukinijose yra daug vandens (net 95 %), todėl jose yra mažai kalorijų, tačiau daug skaidulų. Taigi, valgant cukinijas nejausite alkio jausmo ir būsite sotūs, o tai padės atsikratyti papildomų kilogramų.  
  • Cukinijos gali sumažinti cukraus kiekį kraujyje. Įrodyta, kad B komplekso vitaminai padeda žmonėms kontroliuoti cukraus apykaitą, o kadangi cukinijose yra daug vitaminų B6, B1, B2, B3 ir cholino, tai gali padėti sumažinti cukraus kiekį kraujyje.
  • Cukinijos apsaugo nuo oksidacijos ir uždegimo. Cukinijos žievėje gausu antioksidantų ir priešuždegiminių junginių, pavyzdžiui, vitaminų A ir C. Cukinijose taip pat yra liuteino, zeaksantino ir Omega-3 riebalų – visi jie yra žinomi dėl savo priešuždegiminių ir antioksidacinių savybių. Reguliariai valgant cukinijas, organizme sumažėja oksidacinių ir uždegiminių pažeidimų.
  • Cukinijos yra smegenų maistas. Cukinijos yra tikras smegenų maistas dėl daugybės vandens ir maistinių medžiagų, tokių kaip folio rūgštis, kalis, geležis, vitaminas C ir omega-3. Folatai gali sumažinti Alzheimerio ligos pasireiškimą ir pažinimo pablogėjimą. Kalis gerina pažinimą ir nervų veiklą, o geležis palaiko smegenų budrumą didindama deguonies srautą.
  • Cukinijos gali sumažinti stresą ir raumenų įtampą. Pasirodo, stresas išeikvoja jūsų organizmą nuo magnio ir vitaminų B komplekso, C ir E. Dėl to gali padidėti raumenų trūkčiojimai ir mėšlungis, nuovargis, psichinis tirpimas, padidėjęs kraujospūdis ir astma. Cukinijose yra daug magnio, kad padidintų energiją, pagerintų nuotaiką ir nuramintų nervus bei raumenis.
  • Cukinijos gali sulėtinti senėjimą. Ląstelių pažeidimai ir senėjimas atsiranda dėl papildomo toksinų, laisvųjų radikalų ir uždegimo poveikio. Įtraukdami į savo racioną cukinijas, padidinsite savo maisto antioksidantų kiekį. Tai reiškia, kad jūsų ląstelės išplaus toksinus ir greičiau atsinaujins. 
  • Jei esate nėščia, valgykite cukinijas. Vartojant cukinijas yra gaunama pakankamai folio rūgšties, geležies ir magnio. Tyrimai parodė, kad folio rūgštis reikalinga siekiant išvengti vaisiaus nervinio vamzdelio defekto, o magnis sumažina priešlaikinio gimdymo riziką. Be to, cukinijose esantys B grupės vitaminai padeda susidoroti su nuotaikų kaita nėštumo metu.
  • Cukinijos padeda virškinimui. Cukinijos taip pat yra puiki virškinimo priemonė – viskas dėl didelio vandens kiekio, ląstelienos, elektrolitų ir pagrindinių maistinių medžiagų. Vanduo ir ląsteliena pagerina virškinimą ir žarnyno judėjimą, kad sumažėtų vidurių užkietėjimo riziką.

Cukiniją galite valgyti žalią, virtą ar keptą.

Cukinijas galite dėti į bandeles, pyragus, padažus, sriubas ar troškinius.

Pasirinkimų yra begalė.

 

 

Parengta pagal užsienio žiniasklaidą

 

 

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite