Angle down Atgal

Patarimas vairuotojams: praleiskite raudonu taku važiuojantį dviratininką

Mindaugas Malcevičius

Raudonas kilimas jau nuo seno yra tapęs neatsiejama prabangos ir pagarbos dalimi. Šiauliuose naujai nutiesti dviračių takai šiemet taip pat „nusidažė“ šia karališka spalva. Tik jei apie važiavimo tokiu taku prabangą dar būtų galima kalbėti, apie pagarbą – gerokai sunkiau. Net patyrę vairuotojai, kertantys raudonai nudažytą važiuojamąją kelio dalį, ten pamatę pedalus minantį dviratininką, klausia – kuris kuriam šioje pagarbos ir prabangos zonoje turėtų duoti pirmenybę?

Kad dviračių takas būtų geriau matomas visiems eismo dalyviams

Tilžės gatvės dviračių takas driekiasi bene labiausiai pulsuojančioje miesto arterijoje. Čia ne tik retai kada nutrūksta lekiančių automobilių srautas, bet ir dviračių taką kertančių važiuojamosios kelio dalies atkarpų – per akis. Tad raudonu dviračių taku lyg karaliai ar garsenybės raudonu kilimu važiuojantys dviratininkai turi saugotis ne fotoaparatų blyksnių, o sankryžas, įvažiavimus į kiemus kertančių automobilių. Ant raudonojo „kilimo“ susidūrus dviratininkų ir vairuotojų keliams, neretai kyla konfliktų.

Ar suklaidinti raudonos spalvos, ar nežinodami Kelių eismo taisyklių (toliau – KET), daugelis kalbintų dviratininkų tikina, esą raudonas dviračių takas jiems suteikia pirmenybę prieš kitus eismo dalyvius. Bet Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro viršininkas Kęstutis Dičius sako, kad viskas yra kiek kitaip.

Policijos atstovo teigimu, horizontalus ženklinimas – dvi lygiagrečios linijos, sudarytos iš kvadratų – žymi vietą, kur dviračių takas, dviračių juosta kerta važiuojamąją dalį, arba žymi dviračių juostos dalį važiuojamojoje dalyje. Šias linijas leidžiama kirsti iš abiejų pusių. O kelias, pasirodo, nudažytas raudonai tik todėl, kad vizualiai dviračių takas būtų geriau matomas visiems eismo dalyviams.

Kuris kuriam turėtų duoti pirmenybę?

Kai sankryžą, kurią kerta raudonas dviračių takas, reguliuoja šviesoforas, viskas aišku – tiek dviratininkai, tiek vairuotojai privalo vadovautis šviesoforo signalais. Tačiau kaip elgtis, kai šviesos signalų nėra, o vietą, kur dviračių takas, dviračių juosta kerta važiuojamąją dalį, vienu metu nori kirsti ir dviratininkas, ir automobilio vairuotojas? Kas tokioje važiuojamosios kelio dalies atkarpoje turi pirmenybę – vairuotojas, įvažiuojantis į kiemą, iš jo išvažiuojantis, kertantis sankryžą, paženklintą minėtu ženklinimo būdu, ar dviratininkas, važiuojantis dviračių taku ir įvažiuojantis į važiuojamąją kelio dalį?

K. Dičius sako, kad remiantis KET, dviračio vairuotojas, norėdamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas, privalo praleisti važiuojamąja dalimi riedančias transporto priemones. Automobilio vairuotojas prieš dviratininką neturi pirmenybės tik tuo atveju, jeigu dviratininkas kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės. Pirmumo teisę minti pedalus kelio ir dviračio tako sankirtoje turi dviratininkas ir tada, kai kerta važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka. Tokiu atveju vairuotojai, įvažiuojantys į kelią iš šalia jo esančių teritorijų ar iš jo išvažiuojantys, privalo duoti kelią dviratininkams.

Raudonas „kilimas“ saugumo negarantuoja

Tiesa, nors dviratininkai dažnai turi pirmenybę prieš kitus eismo dalyvius, neturėtų raudonuoju „kilimu“ važiuoti aukštai iškėlę galvas lyg pramogų pasaulio žvaigždės. KET rašoma, kad dviračio vairuotojai, artėdami prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį. Judėjimą jie gali tęsti tik įsitikinę, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams.

Pėstiesiems, kurie sugalvojo pasivaikščioti raudonuoju dviračių taku, taip pat verta žinoti, kad jiems šiuo taku eiti draudžia. Pėstieji turi eiti pėstiesiems skirta šaligatvio dalimi.

comment Skaitytojų komentarai (2)

Taip pat skaitykite