J. Lukošienė
Angle down Atgal

Normundiečiai vėl mokėsi gamtoje

Vieną šiltą, bet į rudeniškus ūkus įsisukusią dieną, Normundo Valterio mokyklos mokiniai mokyklinį suolą iškeitė į pamokas gamtoje ir mokytis vyko į Joniškio raj. esantį Mūšos tyrelio telmologinį draustinį.

Kas saugoma draustinyje, koks yra ežero gyvenimas ir kaip susidaro pelkė, kokie gyvūnai ir augalai saugomi Mūšos tyrelyje, kokie grybai ir uogos čia auga, kas yra rieduliai ir kaip jie atsirado mūsų šalyje, kokie akmenys buvo laikomi šventais, mistiniais, kokiomis legendomis apipintas paslaptingas Mūšos tyrelio raistas, kokių gyvūnų ar jų pėdsakų galima pamatyti vėlyvą rudenį, kokio dydžio yra Tyrelio akmuo?.. Į šiuos ir galybę kitų klausimų Mūšos tyrelio draustinyje atsakymų ieškojo Normundo Valterio mokyklos šeštokai ir aštuntokai. Mokiniai, lydimi fizinio ugdymo ir geografijos mokytojų, netradicinėje aplinkoje mokėsi geografijos, biologijos, istorijos ir, žinoma, ugdėsi fiziškai – juk ne juokas įveikti net 7 pažintinio tako kilometrus. Vieniems tie kilometrai tirpo greitai ir lengvai, kitiems prireikė nemažai kantrybės bei užsispyrimo, bet tikslą – susipažinti su pelke, jos gyvenimu, išmokti ir pamatyti daug naujo, pasiklausyti beužmiegančio raisto tylos ir pakvėpuoti grynu oru – pasiekė visi.
Kaip sako mokiniai – tokios pamokos tikrai naudingesnės, vaizdingesnės, informatyvesnės už įprastas pamokas klasėje. Juk patirtinis mokymasi(is) ne tik leidžia įsitraukti į aktyvią veiklą, bet ir skatina klausti, pačiam ieškoti atsakymų, mokytis per stebėjimus ir tyrinėjimus, konkrečią savo patirtį, išgyvenimus. Toks mokymasis yra prasmingas, įdomus, o kartu lengvesnis ir rezultatyvesnis. Pirmosios emocijos po šio pamokų ciklo – truputį pavargom, bet buvo gerai. Kartosim!

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite