Angle down Atgal

Mokytojų dienos proga – pamoka traukinyje ir patarimai, kaip kelionę su vaikais paversti linksma edukacija

Artėjant tarptautinei mokytojų dienai, programos „Renkuosi mokyti!“ ir UAB „LG Keleiviams” iniciatyva spalio 3 d. dalis mokytojų savo pamokas iš klasės perkels į traukinius. Prie iniciatyvos prisijungė ir Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio progimnazija, savo mokinius pakvietusi į integruotą biologijos, lietuvių kalbos ir matematikos pamoką traukinyje į Klaipėdą.

Mokomės ne tik mokykloje ir klasėje

Keliaudami į Lietuvos jūrų muziejų Klaipėdoje, progimnazijos moksleiviai bandys apskaičiuoti traukinio greitį, kurs draugams matematinę užduotį apie ruonius, o surinkę apie juos daugiau informacijos muziejuje, grįždami namo sukurs apie juos rašinį. Pasak programos „Renkuosi mokyti!“ alumno, Stasio Anglickio progimnazijos biologijos mokytojo Nerijaus Medeišio, mokymasis netradicinėse aplinkose suteikia mokiniams galimybę praktiškai išbandyti turimas žinias ir įvertinti jas platesniame kontekste. „Taip atsiranda gilesnis mokymosi prasmės pojūtis, o su juo auga ir mokinių motyvacija mokytis. Ją taip pat sustiprina tokių pamokų metu atsirandanti galimybė su mokiniais užmezgi kitokį ryšį, kuris vėliau pasitarnauja abiem: ir mokiniui, ir mokytojui“, – netradicinių pamokų privalumus vardina N. Medeišis.

„Lietuvos geležinkelių“ grupei priklausančios keleivių vežimo bendrovės „LG Keleiviams“ generalinis direktorius Linas Baužys pritaria mokymosi naudai netradicinėse aplinkose. „Kelionė traukiniu leidžia mūsų keleiviams pažinti ir atrasti gražiausias Lietuvos vietas. Tikime, kad mokymasis per patirtis ir pažinimą suteiks galimybę mokiniams labiau pažinti nuostabų mūsų kraštą, o keliavimas ekologiška susisiekimo priemone taps nauju įpročiu“.

Mokytojams už klasės ribų taip pat tampa lengviau integruoti skirtingų dalykų, tokių kaip, pavyzdžiui, biologija ir literatūra, žinias vienoje pamokoje, o mokantis „įdarbinti“ mokinių išmaniuosius telefonus: rinkti medžiagą fotografuojant, filmuojant, pasitelkti išmaniąsias programėles kuriant pristatymus ir pan.

Kad kelionėje vaikai nenuobodžiautų

Suplanavę ir pasirengę, išvyką traukiniu kiekvienas galime paversiti įdomia edukacija vaikams ir smagiu laiku visai šeimai. Patarimais, ką su vaikais galima nuveikti ruošiantis kelionei ir jos metu, dalinasi programos „Renkuosi mokyti!“ mokytojai:

Įtraukite vaikus į kelionės planavimą. Kartu su vaikais apsilankykite www.traukiniobilietas.lt, patyrinėkite maršrutus, pasitarkite, koks laikas yra tinkamiausias kelionei, ir nusipirkite bilietus. Taip vaikai patys jausis atsakingi už kelionę, turės galimybę išsakyti savo lūkesčius, jausis, kad jų nuomonė planuojant bendras šeimos veiklas yra svarbi.

Skatinkite vaikų savarankiškumą.Atvykę į geležinkelio stotį, paaiškinkite ir leiskite vaikui pačiam susirasti kelią iki perono, reikiamą traukinį, vagoną ir vietą (jei biliete nurodytos vietos). Tegul jis pats būna atsakingas už savo bilietą: saugo jį kelionės metu ir parodo kontrolieriui.

Pasidomėkite geležinkelių istorija. Papasakokite geležinkelių istoriją, kuo traukinių transportas ypatingas, kokiu greičiu jis važiuoja, kas jais gabenama, pristatykite geležinkeliečių profesijas, galima paliesti ir trėmimo temas. Kelionės metu pasivaikščiokite po traukinį, apžiūrėkite vagonus.

Supažindinkite su šeimos istorija. Papasakokite savo asmenines istorijas, susijusias su traukiniais. Pirmoji kelionė traukiniu, juokingas įvykis, nutikęs traukinyje – vaikams labai patinka klausytis suaugusiųjų istorijų, nuotykių.

Pažinkite Lietuvą. Papasakokite apie miestus, miestelius, kaimus, kuriuos pravažiuojate. Gal esate ten patys buvę, ką veikėte.

Mokykitės matematikos. Skaičiuokite, kiek traukinio vagone yra kojų, rankų, nosių, pirštų.

Lavinkite pastabumą. Žaidimas „Kas pamatys?“ Kelionės pradžioje susitarkite, kokius objektus norite pamatyti keliaudami. Pasidarykite sąrašą ir visos kelionės metu stebėkite aplinką, ieškodami jų. Pvz., kas pirmas pamatys: žmogų su raudona kepure, kur nors užrašytą skaičių 15, varną ir pan.

Skaitymas kitaip. Iš pravažiuojamų miestų, miestelių, kaimų pavadinimų raidžių sudarykite kuo daugiau žodžių. Pvz., Kaunas: NASA, kasa, sakau, auka; Palemonas: mano, salone, ponas ir t. t. Kita šio žaidimo variacija – perskaitykite stotelės pavadinimą iš kitos pusės, pvz., Klaipėda – Adėpialk.

Žaidimas „Vagono Alias“. Išsirinkite vagone esantį daiktą ir apibūdinkite jį, nupasakodami spalvą, formą, naudojimo paskirtį ir t .t. Kitas žmogus turi atspėti, apie ką pasakoja pasakotojas. Atspėjus apsikeiskite vaidmenimis.

Programa „Renkuosi mokyti!“ siekia stiprinti mokinių mokymosi motyvaciją, kurti saugią ir pozityvią emocinę mokyklos aplinką, kurioje kiekvienas vaikas patirtų mokymosi džiaugsmą ir sėkmę. Projektą įgyvendina VšĮ Mokyklų tobulinimo centras drauge su Vilniaus prekybos paramos fondu „Dabar“.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite