Angle down Atgal

Lopšelyje-darželyje „Nykštukas“ – saugi aplinka, laimingi vaikai

Kurdami saugią ugdymosi aplinką ir stiprindami emocinę vaikų sveikatą įstaigoje įgyvendinome prevencinį projektą „Saugi ir draugiška ugdymosi aplinka, sveiki ir laimingi vaikai“, kurio vadovė buvau.

Projektas startavo prevenciniu praktiniu užsiėmimu „Emocijų atpažinimas – kelias į draugystę“. Nuotaikingai ir šurmulingai nusiteikę vaikučiai drauge su grupių mokytojomis rinkosi muzikos svetainėje, kur jų laukėme mes su ikimokyklinio ugdymo mokytoja Virginija Pajaujiene. Su ugdytiniais kalbėjome apie spalvų ir jausmų pažinimą. Mokytoja Virginija pristatė drauge su grupės „Bitutės“ vaikais parengtą metodinę priemonę „Spalvų monstriukas“, pagelbstinčią vaikučiams lengviau ir įdomiau pažinti spalvas bei jausmus.

Lapkritį pasitikome linksmu, siautulingu ir labai draugišku renginiu „Draugiški ir laimingi vaikai“, kuriame sulaukėme svečių iš lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“. Aš vaikams kalbėjau apie draugystės svarbą, akcentavau gražų ir pagarbų bendravimą su bendraamžiais, pagalbą vienas kitam, skaitėme pamokančią pasaką apie Mėnulio ir Saulės draugystę. „Bitučių“ grupės (mokytoja V. Pajaujienė) atlikėjos susirinkusiems padainavo dainą „Gerą draugą aš turiu“, „Jūreivėlių“ (mokytoja Gileta Neimonienė) ir „Grybukų“ (mokytoja Virginija Pažėrienė) grupių vaikučiai suvaidino pamokančią situaciją apie draugystę, deklamavo eilėraščius, šoko draugystės šokius. Mūsų draugai „Ąžuoliuko“ ugdytiniai atvyko su pasirodymu ir įteikė nuostabų paveikslą. Na, o renginio pabaigą vainikavo „Gerų draugių susitikimas“ ir šokiai, į kuriuos vaikus įtraukė šokių kolektyvo „Opa“ vadovė Jolita Lukšienė. Vaikai išsiskirstė džiugiai nusiteikę, linksmi ir laimingi.

Glaudus tėvų, pedagogų ir specialistų bendradarbiavimas gerina vaiko savijautą institucijoje ir ugdymosi kokybę. Gautos projekto lėšos suteikė galimybę suorganizuoti tėvams susitikimą su lektore Ona Misiukevičiene, lyderystės konsultante, LQ programų instruktore, socialine pedagoge eksperte, edukologijos magistre. Ji skaitė pranešimą tema „Susitarimai ir taisyklės – investicija į vaiko ateitį. Ar tikrai?“. Dalyvaudami institucijos bendruomenės renginiuose, paskaitose ir akcijose tėvai įtraukiami į aktyvų vaiko ugdymą.

Projektą užbaigėme grupiniais užsiėmimais „Pažink save ir šalia esantį“. Priešmokyklinio ugdymo „Jūreivėlių“ ir „Grybukų“ grupėse aptariau emocijų atpažinimą ir tinkamą jų raišką. Įvardindami emocijas vaikai analizavo, kaip jaučiasi, kai skaudu, kas džiugina ir kas teikia liūdesį, o kas sukelia pyktį. Bendraudami grupėje vaikai mokėsi, kaip išklausyti, palaikyti, padėti vieni kitiems, kad grupėje vyrautų sutarimas ir draugystė. Ypatingą dėmesį skyrėme emocinių ir socialinių įgūdžių lavinimui, bendravimui, bendradarbiavimui, siekiant sukurti saugią ugdymosi aplinką, kuri yra tiesiogiai susijusi su vaiko sveikata ir saugumu.

Draugiška ir saugi aplinka turi įtakos sėkmingam vaiko ugdymuisi ir laimingai vaikystei. Deramai ugdyti vaikus galima tik ten, kur yra sukurta pasitikėjimo ir saugumo erdvė. Mums svarbu, kad kiekvienas vaikas, išeidamas iš darželio, išsineštų ir pačius gražiausius prisiminimus iš tų dienų, kurios buvo praleistos drauge su bendraamžiais, žaismingoje ir draugiškoje aplinkoje.

Diana GRABAUSKĖ,

socialinė pedagogė

Nuotrauka iš darželio archyvo

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite