Angle down Atgal

Kodėl kasmet kelininkus žiema užklumpa netikėtai? Ar mums tik taip atrodo?

„Keliai tragedija…“ „Šitaip neprižiūrėtas kelias – tiesiog nusikaltimas“. „Žvyrkeliai geriau prižiūrimi vasarą, nei pagrindiniai keliai žiemą“. „Sankryžos, pervažos, perėjos –  nevalyta, nebarstyta, nei kruopos…“

Tai tik dalis gyventojų replikų apie neprižiūrimus Šilutės rajono kelius. Socialiniame tinkle kraštiečiai aktyviai dalijasi nuotraukomis, kokiais keliais pastaruoju metu jiems tenka važinėti į darbą. Laimė, kad iš Lietuvos didieji šalčiai jau pasitraukė ir atslenka šiluma.

Tačiau, kodėl kasmet kelininkus žiema užklumpa netikėtai?

AB „Kelių priežiūra“ Komunikacijos skyriaus vadovės Giedrės Čekavičienės atsakymas: Keliai prižiūrimi ir valomi laiku, vadovaujantis normatyvais. Taip, kartais būna atvejų, kai gyventojų lūkesčiai nesutampa su keliamais normatyvais ar su supratimu, kaip atrodo keliai žiemą“.

Ji paaiškino, kad keliai prižiūrimi pagal skirtingus kelių priežiūros lygius.

Ką tai reiškia? Pirmiausia, daugiausiai dėmesio skiriama magistraliniams keliams, kuriuose eismo intensyvumas didžiausias. Tinkama eismo kokybė šiuose keliuose privalo būti užtikrinta visą parą. Pagal antrąjį lygį prižiūrima didžioji dalis magistralinių ir intensyviausių krašto kelių. Kelininkai šiuose keliuose budi nuo 4 iki 22 val.

Pagal trečiąjį lygį prižiūrima didžioji dalis krašto ir intensyviausių rajoninių kelių, kuriuose kelininkai budi nuo 4 iki 19 val. Krašto ir rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas yra mažesnis kaip 1000 automobilių per parą, prižiūrimi nuo 6 iki 19 val.

Anot G. Čekavičienės, rajoninių kelių ruožai barstomi arba taikomos suspausto sniego arba ledo šiurkštinimo priemonės tik atsiradus itin slidžiai kelio dangai, tai yra, esant lijundrai, ir tik tuomet, kai darbai baigti aukštesnio priežiūros lygio keliuose. Pavyzdžiui, magistraliniuose.

Nei savaitgalis, nei šventinė diena, anot pašnekovės, kelininkams įtakos neturi – dirbama ištisas dienas.

Su kokiais iššūkiais susiduria kelininkai?

„Pagrindiniai iššūkiai žiemą: ekstremalios oro sąlygos. Pavyzdžiui, intensyvus ilgiau nei 6 valandas trunkantis snygis, pūga, lijundra, temperatūra arti nulio bei neatsakingas vairuotojų elgesys keliuose“, – rašo AB „Kelių priežiūra“ Komunikacijos skyriaus vadovė.

Šilutės rajone žiemos metu keliai valomi, barstomi slidumą mažinančiomis priemonėmis:  druska, druskos tirpalu, smėlio-druskos mišiniu. Pavyzdžiui, per sausio mėnesį jau sunaudota 400 t druskos, smėlio-druskos mišinio – 700 t.

Po reorganizacijos

„Praėjusių metų birželio mėnesį, siekiant efektyvumo, įmonėje buvo stambinamos kelių tarnybos: iš 45 liko 21. Kiekviena tarnyba prižiūri apie 1000 km valstybinių kelių. Šilutės meistrija yra Klaipėdos kelių tarnybos dalis“, – paaiškino AB „Kelių priežiūra“ Komunikacijos skyriaus vadovė.

 Šilutės meistrija iš viso prižiūri 555 km kelių: III priežiūros lygio (167 km),  IV (97 km) ir V (59 km) bei Vž (232 km).

Šiuo metu Šilutės meistrijoje dirba 40 žmonių, darbuotojų netrūksta.

keliuose dirba 6 valymo, barstymo mechanizmai, 4 auto greideriai, 2 ekskavatoriai, 5 valymo mechanizmai. Esant poreikiui, meistrijos ir kelių tarnybos pasidalija technika.

„Karantinas tinkamai prižiūrėti kelius įtakos nedaro – vykdome savo įsipareigojimus ir esame dėkingi už kolegų, dirbančiųjų keliuose, indėlį ir pastangas, – sakė G. Čekavičienė. – Įvertinus COVID-19 riziką, įmonėje parengti tarpusavio pagalbos planai, atliekamos pratybos. Jei viena iš kelių tarnybų ar meistrijų turėtų stabdyti veiklą dėl viruso protrūkio, kelių priežiūros darbai toliau vyktų sklandžiai“, – informavo pašnekovė.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Sponsored video

Taip pat skaitykite