Angle down Atgal

Kaip kauniečių išradimas prisidėjo prie Dakaro ralio

Sakoma, naujo dviračio neišrasi. Tačiau vienai įmonei tai pavyko! Kauniečiai sukūrė elektrinį dviratį, kuris gali įveikti milžiniškas kopas dykumose. Apie įgyvendintą idėją pasakoja „Zbike“ įkūrėjas.

Įkvėpimo sėmėsi iš kasdienių sunkumų

Paklausus, kaip kilo idėja padaryti perversmą su įprastiniu dviračiu, atsakymas buvo gyvenimiškas:

„Pakeliui į darbą yra kalnas, į kurį reikėdavo įminti kiekvieną dieną. Pamaniau, reikia kažką daryti, kad būtų lengviau ir neatvykčiau į darbą sušilęs. Pradėjau ieškoti kur tokį galėčiau įsigyti, ir ar išviso toks egzistuoja. Žinoma, tokių jau buvo, tačiau niekur neradau tokio, kuris mane tenkintų.

Pirmasis nusižiūrėtas variantas buvo paprasčiausias dviratis su pritaikyta baterija ir varikliu. Iš karto supratau, kad man nepakanka galios, labai ribotos panaudojimo galimybės. Ieškodamas ir nerasdamas reikiamo dviračio ėmiau galvoti, kad reikia man pačiam padaryti tai, ko niekas neturi.

Žinoma, viskas prasidėjo nuo brėžinių. Ilgai svarsčiau, perbraižydavau ir vėl kurdavau. Kol galiausiai idėja virto realiu gaminiu. Taip gimė pirmasis modelis Z1. Toliau idėjas tobulinome kartu su sūnumi. Tačiau visa ši kūryba iš pradžių buvo tik šeimos malonumas.

Vieną dieną šovė mintis, kad mūsų kūriniai galėtų tapti pasauliniu verslu! Ir manau, mums puikiai sekasi įgyvendinti šią įdėją. Dabar turime visą komandą. Su projektu dirbame keturiese – du tėvai ir du sūnūs. Kol kas esame tik startuoliai. Tačiau mūsų vardas apkeliauja vis daugiau šalių!“

Išbandymai smėliu, karščiu ir greičiu

Inovacijos kūrėjai nusprendė dviračiui surengti neeilinį iššūkį. Dar pernai vieną iš dviračių kartu su Arūnu Gelažninku išlydėjo į Dakaro ralį. „Arūnas ieškojo panašios pagalbinės priemonės, ir būtent mūsų gaminys jam pasirodė tinkamiausias. Žinoma, labai apsidžiaugėme galėdami padėti. Tačiau kartu tai tiek mums, tiek mūsų kūriniui tapo dideliu iššūkiu. Juk klimatas ir net kelio danga Lietuvoje ir Limoje kardinaliai skiriasi! Limos karštis, kepinanti saulė, smėlis – viskas kitaip nei čia. Jaudinomės, ar dviratis pateisins sportininko lūkesčius.

Begalo džiaugėmės sulaukę teigiamų atsiliepimų po pirmojo bandymo. Buvome laimingi, kad pavyko padėti tautiečiui tokiose sunkiose varžybose. Kad dviratis puikiai atlaikė išbandymus nė nereikia sakyti, nes ir šiemet Arūnas į pagalbą pasiėmė mūsų dviratį. Jį jau išsiuntėme į Saudo Arabiją.“

Įspūdžiai iš vieno sunkiausių ralių pasaulyje

Lenktynininkas Arūnas Gelažnikas pasakoja, su kokiais sunkumais tenka susidurti net ir pasibaigus greičio ruožui: „Dakare labai svarbus fizinis pasirengimas. Tą darau visus metus. „Zbike“ dviračio pasirinkimas irgi yra svarbi pasiruošimo dalis.

Pirmiausia, tai nėra paprastas elektrinis dviratis. Jis važiuoja kaip motociklas. Išbandėme jį treniruočių metu. Važiavome trasomis, kuriomis važiuojame ir motociklais. Tai šio dviračio galimybėmis labiausiai džiaugėsi komandos mechanikai. Su „Zbike“ dviračiu jie kuo lengviausiai galėjo užvažiuoti ant stačių kopų ir stebėti, kaip trasoje manevruojame mes ir kaip sekasi mūsų technikai. Tikrai nemanau, kad paprastas elektrinis dviratis įveiktų tokį išbandymą.

Antra, Dakaro bivuakai (lauko stovykla, skirta ilsėtis ir nakvoti) yra milžiniški! Atstumai dideli, o kelius dažnai atstoja klampus smėlis. Tuos atstumus įveikti pėsčiam ar paprastu dviračiu kainuotų daug papildomų jėgų. Pavyzdžiui, pernai vien iki valgymo zonos teko nukakti apie 800 metrų, tad ant dviračio sėsdavom ir dviese. Po greičio ruožo grįžtame tikrai pavargę, tad taupyti jėgas tarp greičio ruožų yra labai svarbu.“

Unikalus gaminys sulaukęs sportininkų susidomėjimo

Arūnas pasakoja, kad Dakare neteko daugiau matyti tokių dviračių. Lietuviai buvo pirmieji, turintys tokį „pagalbininką“. Lenktynininkas pasakoja, jie susilaukė didžiulio susidomėjimo, nes toks patogumas tikrai vilioja Dakare besivaržančius sportininkus.

Apie savo planus 2020–tųjų metų Dakare nedaugžodžiavo: „Kiekvienam Dakare siekiu tobulėti, gerinti savo paties rezultatus. Ir dabar tikslas toks pats – pagerinti šiemetinį pasiekimą. Svarbiausia finišuoti. Todėl turime vengti gedimų ir traumų. Ir tikimės, kad rezultatas bus geresnis nei 24 vieta. Dakaras bus ilgesnis, sunkesnis nei anksčiau. Manau, kad su viskuo susitvarkysim. Svarbiausia taupyti jėgas“ - sako elektrinį dviratį ištestavęs Arūnas.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite