Angle down Atgal

J. Narkevičius apie uosto ir „Lietuvos geležinkelių“ darbą: dėl situacijos Baltarusijoje grėsmių nėra

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius sako, kad darbai tiek Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste, tiek „Lietuvos geležinkeliuose“ dėl situacijos Baltarusijoje nesutriko.

„Grėsmių arba situacijos į neigiamą pusę pasikeitimo nėra, srautai juda įprasta tvarka, uostas dirba įprastu režimu, „Lietuvos geležinkelių“ intensyvumas darbo nemažėja, galima pasakyti, kad net auga. Kažkokių esamų grėsmių nematome“, – penktadienį sakė J. Narkevičius.

Anot jo, Lietuvos įmonių krovai svarbios įmonės kol kas Baltarusijoje nestreikuoja.

„Praktiškai nestreikuoja, tai esminis dalykas. Kai pirmas dienas buvo streikų grėsmė, tai buvo panaudotas trąšų vežimo rezervas. Tačiau jeigu bus streikavimas, tai bus neigiamas poveikis ir Baltarusijos ekonomikai, tai čia veiktų ekonominiai dėsniai. Tai savotiškas garantas, kad srautų mažėjimas iš Baltarusijos į Lietuvą nemažės, yra ilgalaikė sutartis.

Mes stengiamės žvelgti per ekonominius dėsnius, kurie naudingi tiek vienai, tiek kitai pusei. Šiuo metu grėsmių nematome. (...) Baltarusijos prekės, trąšos juda ir jų naudingumui. Yra ilgalaikiai sutarimai su uosto kompanijomis, geležinkeliais, jie leidžia naudotis Lietuvos infrastruktūra naudingiausiu būdu. Visi kiti sprendimai, nukreipimas srautų į Latvijos uostus ar Rusijos neturėtų perspektyvos“, – teigė ministras.

J. Narkevičiaus teigimu, Baltarusija gali imtis desperatiškų priemonių, tačiau tokia tikimybė maža.

„Baltarusijos režimas galės imtis desperatiškų priemonių, kurie nebus naudingi jų gyventojams, bet dėl politinių ambicijų gali būti priimti vieni ar kiti sprendimai. Tikimybė tokių sprendimų yra maža, bet, jeigu tai įvyks, yra kiti garantiniai srautai. Be abejo, neigiamai sumažės srautų judėjimas“, – sakė J. Narkevičius.

„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška sako, kad kroviniai iš Baltarusijos kol kas keliauja stabiliai.

„Kas liečia krovinius, tai su tam tikrais nedideliais sutrikimais, bet kroviniai važiuoja stabiliai, gamyklos dirba Baltarusijoje, todėl kroviniai važiuoja į Klaipėdą. Šiuo metu trumpalaikėje perspektyvoje srautas yra didelis. Rugpjūtį turime ypač didelius grūdų vežimus“, – sakė M. Bartuška.

„Viskas vyksta ramiai, ilgalaikėje perspektyvoje tų scenarijų gali būti įvairių. Kaimyninių šalių istorijos parodė, kad geležinkeliai gali prisitaikyti prie mažesnių srautų“, – pridūrė jis.

Pasak M. Bartuškos, iš apie 50 mln. tonų pervežamų krovinių baltarusiški sudaro apie 18-19 mln. tonų. Baltarusijos krovinių srautas generuoja apie 100 mln. eurų apyvartos per metus.

Jo vertinimu, Baltarusijai būtų ekonomiškai nenaudinga ieškoti kitų tranzito krypčių kroviniams.

„Faktas, kad kitos kryptys, labai tikėtina, būtų brangesnės nei Klaipėdos kryptis, nes būtų sudėtinga įsivaizduoti kitą kryptį, veikiančią taip efektyviai“, – teigė M. Bartuška, pridurdamas, kad bendrovė ieško, kaip diversifikuoti savo rinką.

„Turime ambicijas plėstis į kitas kryptis, su Lenkijos partneriais žiūrime į europinę kryptį. Diversifikuojame savo veiklą, kuo būsime labiau išsiplėtę, tuo tie svyravimai turės mažesnę įtaką“, – sakė jis.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) vadovas Algis Latakas teigė, kad Baltarusijos kroviniai Klaipėdos uostui labai svarbūs – per metus pakraunama 14 mln. tonų krovinių, didžiąją dalį sudaro trąšos.

„Uoste atlikta labai daug investicijų tiek iš Uosto direkcijos pusės, tiek iš pačių įmonių. Jeigu žiūrėtume, kokias Baltarusija turi perspektyvas šiuos krovinius vežti per kitus uostus, ekonomiškai pagrįstų greitų sprendimų nebūtų. (...) Taip lengvai nukreipti krovinį tokios galimybės nėra“, – sakė A. Latakas.

Anot jo, nėra indikacijų, kad įmonės nevežtų krovinių į Klaipėdos uostą dėl situacijos Baltarusijoje.

„Nėra kažkokių požymių, kad krovinys nevažiuotų į šią pusę“, – pridūrė jis.

ELTA

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite