Angle down Atgal

Gimnazisčių įkurta kavinė greitai sulaukė populiarumo

Koronavirusas stabdo ne tik senus, bet ir neseniai sukurtus verslus. Vienas iš jų – mažiau nei prieš porą mėnesių Vilkaviškio „Aušros“ gimnazijos moksleivių atidaryta kavinė „Moka“.

Ruošėsi du mėnesius

Vasario pradžioje keturių merginų – Kamilės Bakšinskaitės, Justinos Vyšniauskaitės, Ugnės Marčiulionytės bei Elzės Viltrakytės – iniciatyva atidaryta kavinė „Moka“ labai greitai tapo itin populiaria vieta tiek tarp gimnazistų, tiek tarp juos mokančių pedagogų. Ugdymo įstaigos bendruomenės nariai į kavinę rinkdavosi ne tik atsigerti kavos ar arbatos, bet ir pabendrauti, pasimokyti ar tiesiog gerai praleisti ilgąsias pertraukas.

Kavinė „Moka“ įkurta buvusio gimnazijos sandėliuko vietoje. Merginos beveik du mėnesius tvarkė šias patalpas, dažė sienas, jas dekoravo, kol sukūrė tokią aplinką, kurioje pačios gerai jaustųsi. Moksleivės stengėsi kavinėje perteikti kuo daugiau retro stiliaus detalių, todėl senoviniai šviestuvai, patefono plokštelės ar klasikiniai stalai bei kėdės čia atsidūrė neatsitiktinai.

„Per ekonomikos pamokas sužinojome apie galimybę gimnazijoje steigti savo verslą. Jau seniau tiek iš mokytojų, tiek iš mokinių girdėdavome, kad gimnazijoje jiems trūksta geros kavos. Be to, šis gėrimas padeda susikoncentruoti į darbą, todėl pagalvojome, kad jo pardavinėjimas galėtų tapti nebloga verslo idėja, o kartu tai padėtų išspręsti ir vieną iš mokykloje esančių problemų“, – pasakojo K. Bakšinskaitė.

Už galimybę mokykloje vystyti savo verslą merginos labiausiai dėkojo ekonomikos mokytojai Daivai Tartėnienei bei gimnazijos direktoriui Arūnui Serneckui, kurie ne tik palaikė jų idėją, bet ir padėjo žengti pirmuosius žingsnius, siekiant ją įgyvendinti.

Spėjo atsipirkti

Norinčioms pradėti savo verslą merginoms teko susiburti į mokomąją mokinių bendrovę (MMB). Tai padarius reikėjo sugalvoti jai vardą. Variantų buvo pačių įvairiausių, tačiau galiausiai vienbalsiai išrinktas trumpas, aiškus, paprastas ir įsimenantis pavadinimas „Moka“.

Pagal visas šalies MMB koordinuojančios VšĮ „Lietuvos JuniorAchievement“ taisykles, „Aušros“ gimnazijos merginų įkurta bendrovė turėtų gyvuoti tik iki šių mokslo metų pabaigos. Tuomet ją teks uždaryti, o akcininkams išdalyti dividendus. „Moka“ turi 50 akcininkų. Tai – mokytojai, mokinių tėvai bei kiti artimieji. Kiekvienas iš jų galėjo nusipirkti norimą kiekį akcijų.

Už akcininkų lėšas buvo perkami specialūs kavos aparatai, kavos kapsulės, vienkartiniai puodeliai ir kitos reikalingos priemonės. Iš viso savo klientams Kamilė, Justina, Ugnė bei Elzė siūlė paskanauti aštuonių rūšių kavos ir trijų rūšių arbatos. Populiariausias gėrimas tarp gimnazijos bendruomenės narių buvo karamelinė kava. Atšilus orams merginos į gėrimų asortimentą planavo įtraukti ir šaltą kavą, tačiau dėl koronaviruso netikėtai uždraudus mokiniams lankyti ugdymo įstaigas, tampa neaišku, ar tą dar pavyks padaryti.

Visos MMB „Moka“ narės šiais metais turėtų baigti trečiąją gimnazijos klasę, todėl jos vylėsi, kad kitais mokslo metais vėl galės grįžti prie šios verslo idėjos ir pratęsti kavinės veiklą. Juolab kad prieš paskelbiant karantiną kavinę aplankydavo vis daugiau žmonių. Per dieną gimnazistės parduodavo po 30-40 puodelių karštų gėrimų. Tokie skaičiai lėmė, kad vien per pirmąjį mėnesį atsipirko visos investicijos.

Mintys apie nuosavą verslą

Kavą ir arbatą labai greitai pamėgo įvairių klasių moksleiviai bei pedagogai. Kavinėje dirbančios merginos nuolat sulaukdavo komplimentų ir padėkų dėl savo vykdomos veiklos. Klientai joms negailėdavo ne tik gražių žodžių, bet ir arbatpinigių.

Paklaustos, ar neplanuoja ateityje pirkėjams prie kavos pasiūlyti ir ledų, sausainių, bandelių ar kitokių skanumynų, gimnazistės sakė, jog to padaryti negalėsiančios dėl pernelyg sudėtingų maisto prekėms taikomų reikalavimų.

„Buvimas MMB narėmis mums suteikė labai daug neįkainojamos patirties. Išmokome dirbti komandoje, tinkamai tvarkyti finansus, vesti buhalterinę apskaitą. Visos esame pasiskirsčiusios darbus, žinome, kuri už ką yra atsakinga. Norime to ar ne, ši praktika verčia galvoti ir apie nuosavą verslą ateityje. Jei kuri ir sugalvotume pasukti šiuo keliu, mums tai padaryti dabar jau būtų daug lengviau“, – teigė J. Vyšniauskaitė.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite