Angle down Atgal

Dviem iš trijų lietuvių jo trūksta – kaip vitamino D gauti su maistu?

Pastebimai pagerinti gyvenimo kokybę ir sumažinti įvairių ligų išsivystymą – tokį poveikį gali turėti pakankamas vitamino D kiekis organizme. Jis padeda užtikrinti tinkamas smegenų funkcijas, sustiprina imuninę sistemą, apsaugo nuo vėžio, įvairių infekcijų, širdies ir kraujagyslių ligų. Kokie vitamino D turtingi maisto produktai jame atsiduria ir kodėl pastaruosius rekomenduojama valgyti kuo dažniau?

Viena produktų grupė – ypatinga

Šeimos gydytojas V. Morozovas akcentuoja vitamino D svarbą žmogaus organizmui. Anot mediko, šis elementas stiprina sveikatą bei imunitetą, padeda išvengti onkologinių bei širdies ir kraujagyslių ligų, pagerina gyvenimo kokybę. Tiesa, pažymi pašnekovas, kad pilnai atsiskleistų visa vitamino D nauda, jo reikia įsisavinti pakankamai.

„Net ir vasarą, nekalbant jau apie žiemą, vitamino D nuolatos stokojame. Šis stygius gali lemti įvairius sveikatos sutrikimus, taigi pravartu ieškoti kitų šaltinių. Vienas iš jų – maistas. Vitamino D galime įsisavinti valgydami jūros gėrybes: riebią žuvį, midijas, taip pat dumblius, kitus vandens augalus. Pastariesiems mokslas skiria vis daugiau dėmesio ir vadina puikiu vitamino D šaltiniu. Tačiau sunku įsivaizduoti, kad dauguma dumblius valgytų kasdien. Tokiu atveju verta rinktis riebesnį pieną, kiaušinius, raudoną mėsą. Tik šie maisto produktai neturi tokio gausaus vitamino D kiekio kaip minėtos jūros gėrybės“, – pabrėžia V. Morozovas.

Tai, kad tautiečiai pastarąsias vertina, pastebi ir lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė. Todėl ji sveikina šalies gyventojų norą gyventi kuo sveikiau.

„Šviežia žuvis yra vis dažnesnis žmonių mitybos pasirinkimas. Populiariausia jų – lašiša. Šios šviežios žuvies mūsų parduotuvėse kasdien vidutiniškai nuperkama virš 3 tonų. Tačiau pirkėjai noriai renkasi ir kitus jūros gėrybių produktus: pavyzdžiui, sūdytą ir marinuotą silkę bei jos filė. Taip pat – karštai rūkytą mėlynąją, sūdytą ir marinuotą bei vytintą raudonąją žuvis. Be to, į pirkėjų krepšelius neretai keliauja ir labiau egzotiški vitamino D šaltiniai – midijos, austrės, jūros dumbliai“, – vardija E. Dapkienė.

Aktualus kovai su koronavirusu

Savo ruožtu „Northway“ medicinos centro šeimos gydytojas V. Morozovas nepataria susitelkti tik į vitamino D įsisavinimą ir pamiršti visas kitas organizmui būtinas naudingąsias medžiagas. Todėl, mediko teigimu, kasdienė mityba turėtų būti kuo sveikesnė, įvairesnė bei labiau subalansuota. Tuo metu valgant jūros gėrybes, tikina sveikatos specialistas, organizmą galima praturtinti ir vitaminu D, ir ląsteliena, mineralais, ypač reikalingu jodu.

„Vartodami kuo įvairesnį maistą, gausime skirtingų bei geresnę savijautą padedančių užtikrinti medžiagų. Tai ypač aktualu šiuo laikotarpiu, kai siaučia koronavirusas. Mat pastebėta, kad pakankamas vitamino D kiekis gali sumažinti COVID-19 komplikacijas. Žinoma, tai – ne panacėja. Vitaminas D tikrai nėra pagrindinė koronaviruso gydymo priemonė ir jis negarantuoja, kad šios ligos išvengti pavyks. Tačiau organizme turėdami pakankamą tokios medžiagos kiekį, padėti sau galime“, – kalba medikas.

Kad tai daryti būtų kuo lengviau, maisto meistrai dalijasi išskirtinių salotų su lašiša ir jūros dumbliais receptu. Šis patiekalas, anot ekspertų, yra ne tik gardus, bet ir tikras vitamino D šaltinis.

Vitamino D užtaisas: salotos su lašiša ir jūros dumbliais

Reikės: 50 g jūros dumblių, 100 g pjaustytos ir sūdytos lašišos filė, valgomojo šaukšto sojos padažo, 2 valgomųjų šaukštų sezamų aliejaus, tokio pat šaukšto ryžių acto, 2 šaukštų vandens, griežinėlio šviežio imbiero, skiltelės česnako, šaukšto sezamo sėklų, saujos susmulkintų svogūnų laiškų.

Jūros dumblius (galite naudoti ir džiovintus lakštus) sudėkite į dubenį. Tuomet sumaišykite sojos padažą, sezamų aliejų, actą, vandenį, sutrintą imbierą bei išspaustą skiltelę česnako. Pasigamintą padažą supilkite ant jūros dumblių, leiskite padažui įsigerti, švelniai maišykite porą minučių. Į dubenį sudėkite lašišą, ant viršaus užberkite sezamo sėklų ir svogūno laiškų. Skanaus!

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite