Angle down Atgal

6 įspėjamieji ženklai, kad jūsų organizmui trūksta vitaminų arba mineralų

Vitaminai ir mineralai yra labai svarbūs kiekvienam žmogui: būtent jie užtikrina, kad jaustumėtės gerai, turėtumėte pakankamai energijos ir džiaugtumėtės stipriu imunitetu. Tačiau dėl greito gyvenimo būdo ne visada pavalgome sveikai ar pakankamai.

Kaip sužinoti, kad jums trūksta maistinių medžiagų? Mitybos ekspertė Jenny Tschiesche sako, kad yra šeši įspėjamieji požymiai, kad jūsų organizmui trūksta vitaminų arba mineralų.

Išlinkę nagai rodo, kad jums trūksta geležies

„Išlinkę nagai yra minkšti ir ploni, o jų forma primena šaukštą, – sako ekspertė. – Galite pastebėti, kad turite vieną ar du tokius nagus, o kartais jie tokiais tampa visi.“

Ji priduria, kad tokius nagų pakitimus gali lemti įvairios priežastys, tačiau dažniausia jų yra geležies nepakankamumo sukelta anemija, kuomet kraujyje sumažėja raudonųjų kraujo kūnelių kiekis.

„Tokiu atveju galite pastebėti ir kitus simptomus, įskaitant nuovargį, išblyškusią odą, dusulį ir silpnumo jausmą“, – sako mitybos specialistė, kuri pataria įtarus anemiją kreiptis į šeimos gydytoją.

Kraujuojančios dantenos rodo, kad jums trūksta vitaminų C ir K

J. Tschiesche sako, kad vitamino C trūkumas gali pasireikšti kraujuojančiomis dantenomis, nes ši svarbi medžiaga padeda audiniams regeneruotis bei skatina žaizdų gijimo procesą. Tuo tarpu vitaminas K padeda kraujui krešėti, o nukritęs jo lygis taip pat yra siejamas su dantenų kraujavimu.

„Jeigu jums trūksta vitamino C, taip pat galite jaustis nusilpęs ir irzlus, o kuo didesnis abiejų šių vitaminų trūkumas, tuo gausesnį kraujavimą pastebėsite laikui bėgant“, – sako specialistė.

Norėdami padidinti vitaminų C ir K lygius organizme, įtraukite į savo mitybą tamsiai žalios spalvos lapines daržoves, ypač lapinius kopūstus, bei reguliariai vartokite citrusinius vaisius, kivius ir brokolius.

Kaulų skausmai rodo, kad jums trūksta vitamino D

Kaulų skausmas yra siejamas su dideliu vitamino D trūkumu, o šios medžiagos šiais laikais žmonėms trūksta kur kas dažniau nei galėtume manyti. Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje vitamino D trūksta penktadaliui suaugusiųjų ir tiek pat vaikų, sako J. Tschiesche.

Laimei, šio vitamino atsargas papildyti gana lengva. „Pagrindiniai vitamino D šaltiniai yra saulės šviesa, riebi žuvis, kiaušiniai ir vitaminais papildyti pusryčių dribsniai bei maisto papildai“, – sako mitybos ekspertė.

Mėšlungis rodo, kad jums trūksta magnio, kalcio, kalio ir natrio

Mitybos ekspertė atskleidžia, kad magnis, kalcis ir kalis palaiko reikiamą raumenų masės augimą, o šių elementų trūkumas gali lemti pėdų, blauzdų ir užpakalinės kojų dalies maudimą bei tirpimą.

„Dehidratacija taip pat gali turėti įtakos kojų mėšlungiui, todėl labai svarbu vartoti pakankamai skysčių ir atstatyti organizme elektrolitus, ypač natrį, po sporto ar daug prakaituojant“, – sako J. Tschiesche.

Ypač aktyviems žmonėms gydytojai gali rekomenduoti papildomai vartoti magnio papildus. Tai padės užtikrinti, kad pasportavus cukrus kraujyje pasiektų raumenis ir padėtų numalšinti natūraliai kylančius uždegiminius procesus.

Burnos žaizdelės rodo, kad jums trūksta B grupės vitaminų

Ekspertės teigimu, tokios žaizdelės paprastai atsiranda lūpų kampučiuose ir paprastai rodo, jog jums trūksta B grupės vitaminų, įskaitant vitaminą B3, folio rūgštį (vitaminą B9), bei vitaminą B12.

„Vitaminas B3, dar žinomas kaip niacinas, vaidina svarbų vaidmenį odos sveikatoje, o taip pat išskiria hormonus, padeda suskaidyti maistą ir stiprina nervų sistemą. Net mažas šio vitamino trūkumas yra siejamas su burnos opomis“, – sako J. Tschiesche.

„Tiek folio rūgštis, tiek vitaminas B12 taip pat yra labai svarbūs kraujo ląstelių gamybos procese, ir jų trūkumas gali padidinti burnos žaizdelių riziką“, – pridūrė ji.

B grupės vitaminai randami pilno grūdo javų produktuose, ankštinėse daržovėse (tokiose kaip avinžirniai ir lęšiai), tamsiai žalios spalvos lapinėse daržovėse ir įvairiuose vaisiuose.

Skonio praradimas rodo, kad jums trūksta vitamino B12, cinko ir folio rūgšties

Mitybos specialistė atskleidė, kad vitamino B12 trūkumas klinikiniuose tyrimuose buvo susietas ir su folio rūgšties trūkumu, o tai reiškia, kad jeigu jums trūksta vienos iš šių medžiagų, greičiausiai trūks ir kitos.

Vitamino B12 trūkumas gali turėti įtakos skonio pojūčio signalo siuntimui į smegenis, o folio rūgšties trūkumas yra siejamas su šio pojūčio praradimu ir liežuvio spalvos pakitimais.

Tuo tarpu cinkas organizme palaiko kelis svarbius procesus, o jo trūkumas gali lemti apetito ir skonio pojūčio pakitimus. Cinko trūkumas taip pat yra siejamas su nuotaikos pablogėjimu ir irzlumu, ant nagų atsirandančiomis baltomis dėmelėmis ir imuniteto nusilpimu.

Vitamino B12 trūkumas dažnai pastebimas tarp tų menų, kurie laikosi griežtos veganiškos dietos, kadangi šis vitaminas daugiausiai randamas gyvulinės kilmės baltymų šaltiniuose.

Parengta pagal dailymail.co.uk

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite