Angle down Atgal

11 požymių, kad jūsų organizmui trūksta šio vitamino: simptomai gąsdinantys

Vitaminas B-12 yra būtina maistinė medžiaga, užtikrinanti tinkamą organizmo funkcionavimą. Apie šio vitamino trūkumą dažniausiai įspėja tokie požymiai, kaip nuovargis, prasta nuotaika, nervingumas ir negalėjimas susikaupti.

Žmogaus organizmas pats negamina vitamino B-12, todėl vienintelis kelias jo gauti yra tinkama mityba. Vitaminas B-12 vaidina gyvybiškai svarbų vaidmenį raudonųjų kraujo kūnelių gamyboje, taip pat padeda palaikyti sveiką nervų sistemą.

Daugelis vitamino B-12 trūkumo simptomų atsiranda dėl to, kad organizmas nebepagamina pakankamai raudonųjų kraujo kūnelių. Kadangi jie atsakingi už audinių bei organų aprūpinimą deguonimi, esant šių kūnelių deficitui žmogus gali jaustis pavargęs, be energijos.

Šio vitamino trūkumas gali sukelti ne tik fizinių, bet ir psichologinių problemų.

1. Rankų ar kojų dilgčiojimas

Vitamino B-12 trūkumas gali sukelti dilgčiojimo jausmą rankose ar kojose. Šis simptomas atsiranda dėl to, kad šios maistinės medžiagos trūkumas daro įtaką nervų laidumui.

Nervų sistemoje vitaminas B-12 padeda gaminti medžiagą, vadinamą mielinu. Mielinas yra apsauginė danga, kuri apsaugo nervus ir padeda jiems perduoti impulsus. Jei mielino danga pažeista, atsiranda nervinių impulsų perdavimo sutrikimų.

2. Sunku vaikščioti

Laikui bėgant, periferinių nervų pažeidimas, atsirandantis dėl vitamino B-12 trūkumo, gali sukelti judėjimo problemų.

Dėl pėdų ir galūnių tirpimo žmogui gali būti sunku vaikščioti be atramos. Taip pat galima patirti raumenų silpnumą ir susilpnėjusius refleksus.

3. Blyški oda

Raudonieji kraujo kūneliai, cirkuliuojantys po oda, suteikia jai normalią spalvą. Jei šių ląstelių nėra pakankamai, oda gali atrodyti blyški.

Vitamino B-12 trūkumas gali sukelti raudonųjų kraujo kūnelių trūkumą arba megaloblastinę anemiją.

4. Nuovargis

Megaloblastinė anemija dėl vitamino B-12 trūkumo gali sukelti nuovargį.

Neturėdamas pakankamai raudonųjų kraujo kūnelių, pernešančių deguonį po organizmą, žmogus gali jaustis labai pavargęs.

5. Greitas širdies ritmas

Greitas širdies plakimas ir dusulys gali būti vitamino B-12 trūkumo simptomai.

Greitas širdies susitraukimų dažnis gali būti vitamino B-12 trūkumo simptomas.

Širdis gali pradėti plakti greičiau, kad kompensuotų sumažėjusį raudonųjų kraujo kūnelių skaičių organizme. Ši reakcija yra organizmo būdas užtikrinti, kad pakankamai deguonies cirkuliuotų per visas kūno sistemas ir pasiektų visus organus.

6. Dusulys

Anemija, atsirandanti dėl vitamino B-12 trūkumo, gali sukelti dusulį. Tai galima susieti su raudonųjų kraujo kūnelių trūkumu ir greitu širdies plakimu.

7. Burnos skausmas

Vitaminas B-12 veikia burnos sveikatą. Jo trūkumas gali sukelti šias burnos problemas:

  •     glositas, dėl kurio liežuvis patinsta, tampa lygus, raudonas
  •     burnos opos
  •     deginimo pojūtis burnoje

Šie simptomai atsiranda dėl to, kad į liežuvį patenka mažiau deguonies.

8. Mąstymo sutrikimai

Vitamino B-12 trūkumas gali sukelti mąstymo problemų, kurias gydytojai vadina pažinimo sutrikimu. Šios problemos apima mąstymo ar samprotavimo sunkumus ir atminties praradimą.

Vienas tyrimas netgi susiejo žemą vitamino B-12 kiekį su padidėjusia Alzheimerio ligos, demencijos ir Parkinsono ligos rizika.

Sumažėjęs deguonies kiekis, pasiekiantis smegenis, gali būti kaltas dėl mąstymo ir samprotavimo problemų.

9. Irzlumas

Vitamino B-12 trūkumas gali paveikti žmogaus nuotaiką ir sukelti dirglumą ar depresiją.

Viena teorija teigia, kad vitaminas B-12 padeda suskaidyti smegenų cheminę medžiagą, vadinamą homocisteinu. Per daug homocisteino smegenyse gali sukelti psichinės sveikatos problemų.

10. Pykinimas, vėmimas ir viduriavimas

Vitamino B-12 trūkumas gali paveikti virškinamąjį traktą.

Raudonųjų kraujo kūnelių trūkumas reiškia, kad žarnyną pasiekia nepakankamai deguonies. Dėl nepakankamo deguonies kiekio atsiranda virškinimo sistemos problemų.

11. Sumažėjęs apetitas ir svorio kritimas

Dėl virškinimo problemų, tokių kaip pykinimas, žmonės, kuriems trūksta vitamino B-12, gali prarasti apetitą. Sumažėjęs apetitas ilgainiui lemia svorio netekimą.

Vitamino B-12 yra gausu gyvulinės kilmės maisto produktuose, tokiuose kaip:

  •     raudona mėsa
  •     paukštiena
  •     kiaušiniai
  •     pieno produktai
  •     žuvis

Jei žmogus nevalgo gyvulinės kilmės produktų, į savo racioną turėtų įtraukti vegetariškų ir veganiškų vitamino B-12 šaltinių. Tai yra grūdai, augalinis pienas, duona ir maistinės mielės.

Galima vartoti ir vitamino B-12 papildus, tačiau prieš tai būtina pasikonsultuoti su gydytoju. Jis nustatys maistinės medžiagos trūkumo lygį jūsų organizme ir paskirs tinkamą gydymą.

Parengta pagal medicalnewstoday.com

 

 

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite